lördag 12 december 2009

Vila och frosseri

Sorry! Igår blev det varken hackat eller malet på bloggen. Linnéa opererade halsmandlarna. Eva var med och jag tog hemmaservicen. Upp vid 5-tiden och duschade den unga damen inför operationen. Därefter skjutsning till skola och sånt. Sen vidtog några timmar som på nålar i väntan på besked från Huddinge sjukhus. Fick telefonsamtalet före lunch - Allt gick bra! Puh! I ren lättnad tog jag dryga timmens promenad med Nemo. Skönt!

När de kom hem var det glass som gällde - inte för mig såklart, men Linnéa! Hon var - och är - riktigt pigg! Redan dag ett åt hon fast föda utan problem. Jag är grymt imponerad av hennes läkekött och smärttröskel!

Idag inledde vi dagen med några marmeladmackor för att fira lördagen. Eva var på "övningshundutställning", dvs hon var med en kompis för att lära sig hur det går till. Vi andra drog och införskaffade en löparmössa och tog lite fika hemma hos mina föräldrar. Toppen!

På kvällskvisten efter Tacomiddagen kom promenadsuget och jag och Amanda tog med Nemo ut. Precis när vi kom ut kom också snön. Nemo var som tokig och fattade ingenting. Han var otroligt underhållande när han jagade snöflingorna :-) Skönt att promenera bort den tunga tacokänslan...

Sitter i detta nu och käkar lite lördagsgodis framför tvn med resten av familjen. Lördagar är livet!

Imorgon börjar upptrappningen. 6 km i lugnt tempo :-D Ska bli toppen! Särkilt nu när snön kommit och ljuset blir helt annorlunda. Hoppas det håller i sig längre än det brukar...

Imorgon är det också invägning igen! Återkommer med besked! Trevlig afton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar