fredag 4 december 2009

Energikris

Tjenahejsan! Igår var det vilodag på löpfronten. Tur det, kan jag säga. Kan nån svara på om en stor kropp värker mer än en liten kropp? Min teori (med ett vagt statistiskt underlag - en kropp) pekar mot att så är fallet. Även om min kropp minskar i vikt, så verkar träningsvärken ha större effekt...

Det kan ju också ha att göra med energikrisen. Och då pratar jag inte om olja och kol, utan om min egen energi. Jag börjar känna av att antalet kalorier in har minskat. Definitivt i relation till antalet förbrukade kalorier! Morgonpromenaden med Nemo börjar riktigt tung numera. Sen avslutas den fortfarande i positiv anda. KAN det bero på en galen hund som far omkring i 200 knyck?
Imorse låg det en mysig ishinna ovanpå asfalten. Det är nog ett rent under att man inte bröt lårbenshalsen. JA - i min ålder är det nog dags att börja tänta lårbenshals :-)
Idag måste det hinnas med ett löppass dagtid eftersom Eva jobbar och jag har dagistjänst och matansvar.

Apropå matansvar så blev det ugnsstekta kycklingfiléer som ströks med röd pesto innan de åkte in i ugnen. Jag gjorde mig också omaket att dela grönsaker i större bitar och ugnsstekte de med. Paprika, röd lök, broccoli och vitlök. Kombinationen med kycklingen blev lysande - Rekommenderas!
Barnen fick också kyckling, men jag fegade ur och gjorde kyckling med ris och curry parallellt åt dem. Idag blir det en rätt! Funderar på någon slags kokt fisk med krossade tomater i någon form...
Hmmm - känner matpsykosen närma sig nu! Tur att det är lördag imorgon :-) Nu ska jag först bara överleva "fredagsmys" med barnen ikväll. Jag får satsa på äpple, medan de knaprar popcorn...

Imorgon ska vi hem till mina föräldrar och fika. Ska bli toppen att få "fika" och dessutom har vi inte setts sedan de åkte till Tenerifa för en månad sen. Dags nu! Dessutom är det lördagsgodisinhandling. Jag har nog aldrig sett så mycket fram emot att handla godis som imorgon...

Skönt att energin går ner, humöret upp och träningsvärken bort. Det är då man vet att det funkar! Tjuvvägningarna pekar mot ett glädjande resultat på vågen! I like!

2 kommentarer:

  1. Jag tyckter du är jätteduktig som har kommit igång! Kycklingen verkade god tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Måste bara säga att din blogg är inspirerande. Fortsätt skriva, och fortsätt kämpa! Du är jätteduktig!

    SvaraRadera