onsdag 2 december 2009

Vinterdags!

Hej mitt vinterland...
Så har då den riktiga kylan kommit. -8,2 grader klockan 05.13 när jag "tvingade" ut Nemo på vår numera vanliga morgonpromenad. Dagen till ära åkte fleecetröjan på idag. Jag har också börjat fundera på om man skulle investera i en mössa... Shit - vilka djupfrysta örsnibbar!
Döm om min förvåning när jag idag - 05.23 - mötte en människa på hundpromenad. Har folk inget liv, eller :-D! Nåja, promenad i 50 minuter var precis vad man behövde.
Är det någon som nånsin reflekterat över att när man går upp tidigt, tar en promenad och blir pigg, så segar man ihop om man får sitta en stund i värme? Inte? Ja, jag har i alla fall utfört en del vetenskapliga studier (3 promenader i rad!) och anser mig ha bevisat att kroppen har en "seghetssäkerhetsventil" som slår till just efter en tidig morgonpromenad. Man kanske skulle doktorera...

Dagen till ära äts det lunch med min träningsmentor idag. Mannen som är definitionen av träning som alltid kommer med glada hejarop så man aldrig kan tappa sugen. En lunch på Gröna stugan ska bli smarrigt! Å kul som fan att prata om "livet, universum och allting". Hoppas de har ett viktvänligt alternativ så jag slipper synda - igen!

Synden slog såklart till igår igen! Vi hade lovat våra barn att när de båda hade tagit grisspruta #2 så skulle de få äta på McDonalds. Shit alltså! Igår hände det. Lilla Linnéa skrek sig tydligen igenom spruttagningen som avslutades med de numera berömda orden "Okej då!!!!". Bra jobbat Linnéa!
En Big Tasty-meny blev det. MEN nånting har gått in i alla fall. Med morötter och Ramlösa! Stolt som fan att jag inte "vek ner mig" mer än så!
Tack vare denna kulinariska avvikelse kunde jag inte låta bli att tjuvväga mig imorse... Ser lovande ut inför invägningen, kan jag bara säga! Mycket lovande...

Apropå invägning! Jag ar konstaterat att tjänsteresan från söndag till onsdag kommer störa mina planer på invägning. Därför byter jag invägningsdag till söndagar. Tyvärr innebär detta att denna vecka "bara" blir 6 dagar att tappa vikt på, men å andra sidan blir nästa vecka 8 dagar :-)

Återkom senast söndag förmiddag för den första indikationen på kurvan!

1 kommentar:

  1. "Mentor" kommer också laddad till Gröna Stugan för lunch idag. Hade ett tungt pass i lördags så igår var jag tvungen att öka dosen lite. Det blev BP på lunchen samt en skön mil i den begynnande kylan igår kväll. Så härligt att springa i ren luft. Löpning i -2 grader, rätt klädd (dvs underställ, funktionströja, Craftjacka, REFLEXVÄST på överkroppen samt Craft byxor på benen, löparstrumpor och mina 757 New Balance) är en lisa för själen.

    SvaraRadera