söndag 6 december 2009

Jihaaaa...

Så var det gjort! Den första veckan i det nya livet :-)
"Och Magnus såg att det nya livet var gott...". Snacka om att vara nöjd!

Dagens vikt: 96,9 kg (-1,1 kg sedan senaste invägning, 0,6 kg mer än plan)

Inte nog med att det är en riktig ordentlig minskning - jag passerade också dubbla kilogränser... (98 resp 97 kg). Nåja 98 räknas ju inte, men ändå. Konceptet håller!
Det känns helt fantastikt att få detta testat innan det tyngre programmet börjar imorgon. Programmet börjar i och för sig med en vilodag, men det är ändå ett fast upplagt program mot ETT givet mål. Stockholm maraton på 5 timmar eller snabbare!

Nu ska gudarna veta att oavsett om jag tar maran på längre tid - och jag säger OM - så kommer jag vara otroligt nöjd att taq mig runt, men som ni märker är jag "hyfsat" målorienterad. Utan motivation stannar Magnus, brukar jag säga. Detta gäller i alla delar av mitt liv - jobb, familj, löpning, viktminskning - allt!
Just nu känner jag att jag kommer klara detta! Om allt går plan bör kommande vecka bli något sämre viktnedgång. Som jag skrivit tidigare kommer jag behöva hålla något högre kolhydratnivå före träning än jag gjort hittills. Jag kommer dessutom vara boendes på hotell tre nätter framöver med allt vad det innebär. Planen för denna vecka är att minska 0,5 kg - då är jag grymt nöjd!

För alla er som behöver köra ett liknande race - tänk inte, kör på bara! Det är inte lätt, men det går!

Och för alla er som ger mig stöd: Tack! Det är ni och min vilja som kommer ta mig i mål!

Ny vecka, nya bud - men samma upplägg! Det funkar ju...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar