torsdag 17 december 2009

Djupfryst med fläkt

Tjipp! Dagens väder: -6,5 grader och stormstyrka... Nåja, jag kanske får nöja mig med rejäl blåst! Oavsett styrkan så var köldeffekten påtaglig. Jag kan förresten meddela alla tvivlare på flerlagermetoden att ni kan sluta tvivla :-) Fyra lager med tunna kläder som andas och ytterst vindtäta är ett grymt bra recept en dag som denna. Frös som en hund som vanligt de första tre minuterna, men sen toppen!

Dagens övning gällde 4 km "lätt distanslöpning". Intressant benämning faktiskt. "Lätt" - nåja det beror väl på utövaren? "distanslöpning" - tja, för en ultralöpare (gäller alltså inte mig!) är nog dagens 4 km nånting de gör medan de klär på sig...
För egen del är det just nu faktiskt så att känslan är att 4 km ÄR "lätt distans". De 7 km i förrgår var mer distans, men dagens 4 kändes super! Trots att jag fick hålla nere tempot för att inte slå på öronen gjorde jag mina 4,3 km på 26:23 - snittid/km enligt iPod 6:07! Shit vad snabbt i detta väder för mig!!!!!

Har  ni nånsin testat en trappmaskin? Idag var det precis den känslan man hade i motvinden - man trampade och trampade, men kom precis ingenstans! Desto bättre i medvinden sen. Det var jag och Anja Pärsson i nerförsbackarna kan jag säga. Herregud! Tur att man har livförsäkring! Å andra sidan får jag kanske tänka mig för. 5 juni 2010... 5 juni 2010... Vore skittrist att missa pga att man halkat och brutit lårbenshalsen...

På matfronten blev det äntligen en synd igår. Kroppen skrek efter kolhydrater så det fick den! Tog hela två, i och för sig normalstora, portioner spaghetti och köttfärssås. Förstår ni vilken synd????
Hehe! Om jag kan hålla matsynderna på den nivån är jag ju nästan redan hemma :-)
Nåja - på´t igen bara!

Ikväll är det julbord med jobbet i gamla stan. Ska bli kul att se alla, men tungt att hålla sig till de bra rätterna och mineralvatten... Kanske man ska fläska på med en lättöl idag?...
Troligen blir det en tidig afton för min del då jag 1) inte vill frestas och 2) känner mig lite matt.

Bara två dar kvar till lördag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar