söndag 20 december 2009

Skön morgon

Äntligen har det slutat att storma... Nu faller lätt snö och det är några minus. Perfekt pulkaväder!
Dagen till ära tar jag med mig tjejerna till kusinerna så får kusinerna träffa Nemo (som de tjatar om) och kusinerna träffa kusinerna :-)

Innan jag säger mer... Invägningen:

Dagens vikt:
93,9 kg (-1,9 kg sedan senaste invägning, MINST 0,9 kg mer än veckans mål)
 
Är det inte fantastiskt? Målet var att passera 95-kilosgränsen, och så klippte jag 94-kilosgränsen samtidigt. En otrolig vecka har nått sitt slut och jag kan bara säga - Vad hände?
Det måste vara snöstormar och att tempot i träningen börjar visa sig. Inte så att tempot i löpningen accelereras (även om det verkar vara så också), utan att de fasta, regelbundna träningarna betas av. Känns helbra just nu.
 
Troligen har jag äntligen också lyckats hitta nån slags balans mellan ätnivån och träningsnivån. Jag kan numera träna på det jag stoppar i mig och (bevisligen) fortfarande gå ner i vikt. Känner mig stark både fysiskt och psykiskt en dag som denna. Fortfarande gnager ryggen en smula, men det känns som att även det blir bättre.
 
Idag är det som sagt träff med brorsan med familj. Eva jobbar så hon missar "snöröjet". Det kanske är lika bra ned hennes hosta! Ska bli kul att träffas under dessa former! Hörde jag våfflor nämnas :-) ? Linnea pratade med brorsan och hon avslöjade att det är våfflor på G för barnen. Vi vuxna får hålla oss på kaninfödans område, hehe.
 
Nåja, hinner inte skriva mer nu. Snön hägrar!
 
Igår inget bloggande, idag lite bloggande - imorgon?
Stoltare än på länge...
 
PS! 5 km på 30:23 idag... Det var länge sen sist! Vad är det som händer med kroppen...?

2 kommentarer:

  1. Vad roligt Magnus! Grattis grattis!
    Jag känner mig avundsjuk på ett positivt sätt!
    kram mamma

    SvaraRadera
  2. Tack!
    En vis kvinna sa en gång:
    "Man kan det man vill!"

    Jag har noterat att kvinnan hade och har helt rätt(denna gång...). Det viktiga är ju "bara" hur mycket man vill det. Kvinnan ifråga var du själv och jag är mer än hundra på att du kan det DU vill...

    /En überlycklig son

    SvaraRadera