måndag 14 december 2009

Mellandag?

Idag känns det som en typisk mellandag. Upp vid 04:51 och tog en promenad med Nemo, Tebax hemma vid 05:50 och stupade i säng. Eva är krasslig så hon bad mig gå upp och serva/väcka Amanda vid 07:00. Till frukost för mig - ett par grova mackor med ost, en halv kopp te och ett halvt glas apelsinjuice. Skjutsade till skolan och sen åter hem för en skön dusch. Bytte till vinterhjul på Evas bil (japp - jag klarade mig såhär länge...). När Eva skulle iväg blev "halsoperanden" ledsen och vi lovade i ett svagt ögonblick en vända till McDonalds idag om hon var pigg. Det var hon!

Snacka om att kasta sig in i skärselden. För en som älskar all dålig mat (OCH all bra mat) är McDonalds inte det bästa stället. En Big Tasty och ett glas vatten var lunchen. Faktiskt räcker det numera. Konstigt!

Idag är det vilodag träningsmässigt, men jag funderar på ett pass på Friskis & svettis ikväll. Vi får se hur vardagen påverkar den tanken under dagen...

Imorgon blir det lunch och sen ta med "halsoperanden" till mina föräldrar så jag kan få beta av mina 7 km i dagsljus. Allt beroende på hur hon mår såklart!

På torsdag är det julbord med jobbet på kvällen. Huvaligen! Jag kommer, om Linnéa är pigg, att ta bilen in och satsa på ett liknande upplägg som med kundjulbordet förra veckan, dvs sill- och fiskbordet. Till detta en smaskig mineralvatten och sedan tidig hemgång. Jag vet - trist och tråkigt, men just nu är det bara ett fokus - 5 juni 2010 och 85 kg startvikt! Allt annat kommer prioriteras ned - bortsett från jul och nyårsdagarna (som jag betraktar som lördagar).

Fokus och små, små steg!

1 kommentar:

  1. Testing, testing vet ej varför jag inte lyckas
    skicka kommentarer nu för tiden det har ju gått!mamma

    SvaraRadera