söndag 13 december 2009

Nu är det skarpt på allvar!

Nu brinner det i knutarna för att få till kroppen inför träningsprogrammet. 6 km löpning/gång idag och 7 löpning/gång redan på tisdag. I och för sig i lugnt tempo, men herregud vad laddad jag är. Kunde tyvärr inte hålla så långsamt tempo som föreskrevs (och det är inte nåt skryt... bara grymt nöjd!). Körde 6 km sammahängande löpning på 38:50 istället för 45 minuter. Kändes bra och lugnt. Inte tungt idag. Kanske beroende på bananen innan (eller godiset igår, hehe).
Igår var det en härligt LÖRDAG. Marmeladmackor till frukost, lite fika på dan och sedan tacos till middag med efterföljande lördagsgodis. Najs!

Idag ett par ostmackor till frukost efter en promenad med Nemo. Därefter träningspasset!
Visst ja - invägningen! Jag har inte glömt den :-)

Dagens vikt:
95,8 kg (-1,1 kg sedan senaste invägning, 0,6 kg mer än veckans mål)

Alltså - jag ska inte vara gnällig, men lördagarna sabbar ju helt klart viktminskningen! Jag kan ju avslöja att gårdagens morgonvikt var 95,1 kg :-) Sen kom lördagen...
Nu tror jag i och för sig inte det var lördagens förtjänst utan snarare tjänsteresan och Linnéas operation som störde. Sådana saker har en tendens att komma i efterhand på vägningarna. Oavsett så är lördagarna heliga mat/snaskmässigt. Utan dem klarar jag inte detta!

Nu vidtar en mer disciplinerad vecka med hemlagat och mycket frukt. Dessutom Friskis-pass och träningsrundor. Kul att det det ska bli vargavinter imorgon och framåt... Löparmössa inköpt igår! Tyvärr verkar modellen inte täcka mina öron ordentligt. Vi får se hur den svårare kylan påverkar...

Mål för nästa vecka: Att spräcka 95-kilosgränsen! Då är jag grymt nöjd!

Jag har tagit ledigt hela kommande vecka, men Linnéas hälsotillstånd verkar vara bättre än jag väntat. Vi får se helt enkelt hur veckan blir. Hittills har allt gått på räls och hon verkar riktigt pigg. Luciapyssel med mamma och storasyster idag. Håller tummarna för att det håller i sig!

Disciplin och rörelse är veckans ledord - Häng med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar