torsdag 3 december 2009

Provvinterlöpning

Igår var det dags för en provlöpning av ny sträckning i rejäl kyla. -8,8 grader vid start - Svalt! Mitt nya träningsprogram innehåller en del nya sträckningar som jag behöver mäta ut. Körde en sträcka jag gissade skulle ligga på 5,5 km. 6,3 km sa min iPod. Jag får lita på den eftersom den mätte ut hyfsat exakt tidigare. 6,3 km avverkades på lugna 41.19. En kilometertid på 6.32 kändes helt OK. Eftersom jag varit rätt dålig på att springa sista månaden känns det viktigt att känna in tempot så blir det lättare att följa programmet.

Idag blev det sovmorgon. Nemo var överlycklig att slippa gå ut före tuppen. Den vanliga rundan avverkades idag på 42 minuter (undrar hur långt det är egentligen?). Raskare tempo än vanligt. Kändes helskönt för att mjuka upop stela muskler efter gårdagens löppass. Inte fel att temperaturen gått upp till -3,4 grader. Nemo fick (som vanligt) tokryck efter halva vägen och rusade runt på åkern i 200 knyck. Han är för skön...

Idag ligger matansvaret på mitt bord. Har inte bestämt vad det blir, men barnen blir nog inte glada. Nåt "viktbra" siktar jag på. Ugnsbakad lax? Nåja vi får se vad som serveras. Rapport imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar