onsdag 16 december 2009

Bara småskottning

Tjing! Dagen till ära gick jag inte upp 05:30. Kroppen sa att det var dags att ligga kvar. Nemo fick sin promenad efter Amanda levererats till dagis. Idag var det bara 5-10 cm snö på gångvägarna men det var rena kvicksanden :-) Jobbig promenad i alla fall.

Linnéa blir piggare för varje dag. Nu har hon passerat gränsen för när man måste aktivera henne. Pulkaåkning en halvtimme på förmiddagen - Puh!

Tur att det är vilodag idag på träningsprogrammet. Gårdagens 7,2 sitter kvar i kroppen. Måhända är det all skottning som gjort att det sitter i ordentligt - eller snöstormen som piskade mot kinderna. Slow motion idag i alla fall :-)
Imorgon är det "bara" 4 km på hyfsat lång tid - 27-28 minuter. Jag ska försöka överleva den löprundan med livet i behåll! Tips på bra broddar för löparskor nån?

Konstaterade också igår att den nyligen investerade mössan inte är tillräcklig för löpning i snöstorm.
Kanske blir det ytterligare en investering framöver i en rejälare. Har sett en schysst New Line på Fliesbergs. Vi får se...

Ikväll ska jag chocka kroppen med spaghetti och köttfärssås. Jag tror att min kropp är i behov av lite mer kolhydrater just idag. En matt kropp som skriker efter sötsaker och salt är ett tydligt tecken tycker jag. Har ännu inte fallit till föga för skriken, hehe!

Fortsatt trevlig dag, vetja!

3 kommentarer:

  1. Vill du ha bra fäste - spring barfota.
    Fräckt att skylla på dottern när du vill ha en löparvecka i lugn och ro. Från Bondevrak!

    SvaraRadera
  2. Skaffa ett par spikskor, det använde vi när jag var ung. /Niclas

    SvaraRadera
  3. @Bondevrak:
    Ahaaaa - barfota! Där har vi det! Har faktiskt läst teorier om att just detta är det bästa sättet för kroppen att inte ta stryk. Anar att teoretikern INTE bor på våra breddgrader...
    Åh - den som ändå hade haft en ledig vecka. Har du varit hemma med en dotter som inte är dålig, men som blivit lovad glass...? :-)

    @Niclas
    Bra tips! Tyvärr minns jag inte den tiden när JAG var ung... Kan detta finnas i något arkiv någonstans...? Hoppas allt är bra med nytillskottet! Bara tre till så kan ni köra ett korplag...

    SvaraRadera