tisdag 22 december 2009

Gääääsp....

Morr! Idag var det najs när klockan ringde 05:15. Jag stängde av och vände på mig med en trötthet som det var länge sedan den fanns där. När jag vänt mig tänkte jag "Nädu - inte när du kämpat så här länge och så hårt...". Jag hann precis tänka tanken när jag hörde ljudet av tassar på parketten och såg Nemo titta på mig med en blick som sa "Kommer du nån gång?". Jag gick upp!

Efter en något kortare morgonpromenad satte jag mig i bilen och körde mot jobbet. Redan då bestämde jag mig för att dagens arbetsmängd skulle bli låg. Inte minst på grund av julkalppsshoppingbehovet. Därför tar jag ledigt på eftermiddagen och shoppar de sista julklapparna.

Ikväll är det 5 km som gäller. Hoppas på lite mildare temperatur så man slipper klä på sig så mycket.
Imorgon blir det nog hemmajobb eftersom det är halvdag. Synd att slänga bort ytterligare en timme, eller två, på att bara transportera sig...

Gäsp igen! Jag hopas hålla mig vaken fram till lunch så jag kan köpa lite julklappar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar