söndag 20 december 2009

Fler lördagar

Hola igen!
Efter en grejt heldag med lillbrorsan och hans familj - Tack för allt hörni! - behövde jag skriva av mig lite mer! Till att börja med kommer jag betrakta följande dagar som lördagar, vare sig de är det eller ej:
  • Julafton
  • Juldagen
  • Annandag jul
  • Nyårsafton
  • Nyårsdagen
Jag kommer i och för sig köra Szalkais träningsprogram oavsett om det är lördag eller inte, men ätandemässigt kommer ovanstående vara "fridagar". Det finns ingen anledning att ställa in julätandet :-)
Som vanligt (åtminstone förra året) återgår jag till normalt liv 2 januari. Troligen är det som förra året ett löppass denna dag och -12 grader och storm...

Idag var det kassler med ris planerat. Efter dagens bravader och det försenade schemat sket det sig med den planen. Vi tog istället och avslutade dagen med varm choklad och macka. För egen del blev det te och 1½ grovmacka med ost (buähhhhhh - jag ville verkligen ha varm choklad!).

Imorgon tar Eva över Linnéastafettpinnen och jag återgår i tjänst på mitt jobb. Dagarna kommer troligen bli något korta pga julklappsshopping (som blivit lidand epga hemmavaro med dottern). Nåja, ska bli skönt att komma igång igen på jobbet. Har jag tur får jag också gå den kurs jag är sugen på i slutet på januari. Diskussion med chefen är det enda som återstår... ("Nu är det bara han sok inte vill...")!

Imorgon vilodag enligt Szalkai, men Nemo och jag kör som vanligt. Imorgon vid 05:15, Nemo!

Hasta la vista!

2 kommentarer:

  1. Dags att testa skidor nu också Magnus? Var ute igår på 10 km i ett underbart vinterlandskap i Ursvik. Kan fortfarande inte fatta hur det kan ta minst 10 minuter längre för mig att åka 10 km längdskidor än att springa 10 km, men det har väl antagligen med tekniken att göra:-)

    Serlöst så är skidåkning ett väldigt bra komplement till löpning. Du tränar andra muskler och framförallt HELA kroppen. Rekommenderas starkt!!!!

    Sköt om Dig och familjen!

    // Thomas

    SvaraRadera
  2. Hehe - en träningsgalen har talat! :-) Hade jag skidutrustning skulle jag inte tveka en sekund. Nu säger plånboken att det är bättre att satsa på löpgrenen... Kanske nästa år! Tills dess pulsar jag vidare!

    Ha en grejt jul å ta hand om familjen!

    SvaraRadera