tisdag 19 januari 2010

Ny dag - nya bud

Jihaaa! Äntligen en ny dag så den förra kan glömmas :-)

Imorse (5.15) kände jag att det hade blivit lite blött och kallt om fötterna på gårdagens promenad så jag beslutade mig för att testa morgonpromenad på löpbandet i källaren på hotellet.
Ställde in bandet på låg nivå, högt tempo (6.1 km/tim) och random-program. Kändes toppen och jag återupptog ljudboken från igår (Den dubbla tystnaden av Mari Ljungstedt). Konstaterade att 6.1 km/tim är ganska raskt promenadtempo och det resulterade i en puls på 106 slag/min (enligt maskinen - som jag i sig inte riktigt är överens med!) efter 40 minuter. Fem minuters nedvarvning (!) på det gav en varm och skön känsla som jag efter dusch toppade med en tallrik havregrynsgröt, ett glas vatten och, såklart, den obligatoriska kaffekoppen!

Idag är, som sagt, en ny dag och kroppen har lugnat ned sig efter moddpasset i söndags. Ikväll var planen en timme löpband i lugnt tempo för att "knarka" lite kilometrar, men vi får se hur vädret ter sig. Kanhända ger jag mig ut i det skånska vinterlandskapet istället. Oavsett detta så är det en sund (?) sallad med grillad kyckling på hotellet ikväll! Gårdagens synd lägger vi till handlingarna som ett glatt jippo :-)

Just det ja - målet igår var att hålla arbetstiden under 15 timmar. Det lyckades och jag klämde "bara" ur mig 14 :-) Sunt va? Kan detta ha lett mig in i sinnesstämning för "matsynd", hehe?

Idag pigg och glad och grymt motiverad igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar