söndag 24 januari 2010

Invägning & långpass

Tja - inte riktigt vad jag planerat, men här kommer dagens resultat:

Dagens vikt: 92,8 kg (-0,6 kg sedan förra veckans invägning).

OK - Vadan detta resultat, oavsett om det är bra eller dåligt ? Jag tror förklaringen ligger i "platåfilosofin", dvs efter en viss tids arbete hamnar man i ett "vakum" där man upplever att ingenting händer. Jag har varit med omd etta tidigare just när jag gått ner i vikt. Man har räserfart en viss tid och sen PANG stannar man! Man går inte ner nåt, eller i alla fall väldigt mycket mindre än tidigare.

Jag är där nu! 0,6 kg är fortfarand emer än vad jag panerat att gå ner varje vecka? Kanske är detta det bästa nedgångstempot? Jag är inte säker...

Det jag är helt säker påär att jag är SKITNÖJD! Jag går ner i vikt SAMTIDIGT som mitt mål - 5 juni 2010 - ter sig alltmer möjligt att nå. Tom nästan omöjligt att missa! Gårdagens pass gav mig ny energi att fortsätta på inslagen väg. Så mycket energi att jag faktiskt kommer köra ett långpass idag. Annars hade de negativa tankarna redan börjat dra mig åt hållet "nja, jag ska ju på spinning imorgon - jag stannar hemma...". Icke sa Nicke!!!!!!

Jag vänder idag å¨steken och tar en runda hemifrån och hem till föräldrarna. "Ska man få hem en svettig slashas?" var morsan kommentar idag :-) Jajemen! Idag är dock målet bara att konsumera kilometrar i lugn takt. Om det mot all förmodan går fort så är det helt OK (märkligt va?)...

Tills vidare - Ut och kör!

PS! 5 km rask promenad med Nemo imorse gjorde att energiflödet gick igång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar