söndag 31 januari 2010

Invägning efter sjukdagar

Tjing! Så var det då dags. Invägning efter en nästan träningsfri period (har nu inte tränat annat än promenader sedan onsdagspasset - MORR!).

Dagens vikt:

91,9 kg (-0,9 kg sedan förra invägningen!)
 
Tja! Hur ska man förklara detta då? Jag har en enkel teori som helt enkelt bygger på att effekten av träning visar sig tidigast en vecka efer utförandet. Me denna teori i bakhuvudet så förklaras denna veckas viktnedgång. Samtidigt ger den obehagliga vibbar inför nästa invägning :-)
 
Men vad fan, på ren svenska! Det känns numera sekundärt. Jag har hittills på 10 veckor gått ned 6.1 kg. Det är ungefär 0,6 kg i veckan och målet har ju varit 0,5 kg i veckan. Det är dessutom så att löpningen fyller en allt större del av mitt liv och tyngpunkten ligger inte längre på viktnedgång utan på att nå målet att passera mållinjen på  Stadion 5 juni 2010 senast kl. 18.59. Med andra ord springa maran på under 5 timmar. DET är det som är viktigt just nu!
 
Samtidigt kan man ju inte låta bli att fundera över hur mitt liv förändrats sedan jag började projektet. Jag har gårr ned 6 kg som jag är säker på kommer vara borta för alltid så länge jag fortsätter löpandet. Det var precis det jag hade som "dolt" mål för länge, länge sedan. Att känna att man inte behöver "jobba" för att gå ner i vikt, utan att viktnedgångern kommer pga bättre leverne.
 
Igår var det lördag och jag trodde godisråttan Magnus skulle visa sig. Men icke! Som det kändes igår så är han ett Ex jag inte vill träffa nåt mer! Nu var jag kanske lite väl disciplinerad och tackade nej tom till glass, MEN det kändes inte jobbigt. Tidigare har det känts som en uppoffring att tacka nej till godis och glass, men nu känns det som en befrielse. Varför ska jag stoppa i mig sånt skit, när man kan skölja lite färska vindruvor och njuta av...?
 
Jag fick en skön kommentar av Roadrunner angående klädkontot efter projekt av mitt slag. Jag LÄNGTAR efter att höja klädkontokostnaden. Nu satsar jag på att se ut som en "idiot" ett tag till. Brallor som "snörps ihop" med bältet, tröjor som hänger och jackor med för långa ärmar. När jag passerar nästa storlek jeansmässigt ska jag shoppa! Då är det inte hållbart längre :-)
 
Idag är det frestelsedags hemma hos lillebror som nyss fyllt 40. Det vankas smörgåstårta och kaffe med semla, har jag hört ryktas... Nåja, han fyller 40 bara en gång så en halv bit smörgåstårta kanske man kan klämma i sig med lite våld :-) Semlan däremot lutar det åt att jag står över! Den faller under "godiskontot", eller i alla fall väldigt nära detta, så jag satsar på en smakbit och tar mest kaffe.
 
Senare idag har jag funderingar på att ge mig ut i spåren. Idag feberfri, men det "killar" fottfarand elite i halsen. Inget ont dock, utan mest irriterande. Kanske blir det att riktigt lugnt kortpass i alla fall. Längtar just nu efter att få "gneta långpass", men inser att kroppen måste få vila när man mår som jag gjort. Jag har gott om tid att hinna ta mina "gnetpass" i alla fall.
 
Just ja - kolla in artikeln på SvD av Petra! Fräckt fenomen man är involverad i...!

Så - trevlig avslutning på veckan allihop! (kanhända blir det ett blogginlägg senare idag mä...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar