torsdag 21 januari 2010

Motlut på flera sätt men med ett leende på läpparna

Tja - så var man tebax då! Efter en underbar resa på löpbandet i förrgår smällde jag rakt in i betongväggen idag. Planen var en lugn 7-kilometersrunda...

Började hurtiugt i tre kilometer. Alldeles FÖR hurtigt! Då smällde hållet till!!!! Det kändes som om det slog gnistor om mellangärdet. Mycket otrevlig upplevelse. Jag vet faktiskt inte när jag senast hade håll. Det var i alla fall ett bra tag sen.

Jag skjuter helt frankt in förklaringen - för mycket jobb, för mycket kaffe och för lite mat och vätska.
Det  är i alla fall EN teori. Fler förslag?

Oavsett ser jag denna runda (7 km på 46.13 - snitt 6.30/km) som försumbar :-) Visst är det väl OK att att trolla bort en runda på det viset? Asgarv!

Som ni märker är i alla fall humöret på topp! Vikten går åtmionstone åt rätt håll nu - JA jag har tjuvvägt mig, men tänker inte berätta...

Näe, dags för lite käk och sen soffpotatisläge! Imorgon vilodag :-) Långpasset blir troligen lördag...

See ya!

2 kommentarer:

  1. Jaa, jag tror att hållet oftast har att göra med vad man ätit och druckit under dagen som du skrev. Men ojämt underlag och om man går ut för hårt, tex på ett lopp har jag också märkt kan ge håll. Jag fick värsta hållet en gång i somras när jag skulle springa med en kompis. Jag försökte allt jag hade att stå ut smärtan, asså verkligen, men det slutade med att vi fick traska...det kändes sisådär ;) Men det är väl sånt man får ta helt enkelt:)

    SvaraRadera
  2. Tja, stå ut med smärtan är ju bara att glömma :-)
    Herregud alltså! Jag är ganska säker på att igår gick jag på för hårt och var helt enkelt för styv i korken efter det lyckade löpbandspasset :-)
    Snabbt ner på jorden igen! Ska gå ut lugnt nästa pass.
    Men - otroligt taggad nu! Mest tack vare dina och andras kommentarer!
    Tänk att bara lite förståelse kan göra så mycket...

    SvaraRadera