tisdag 9 mars 2010

Löpskola och backplåga

Gårdagen blev en märklig arbetsdag. Inledde dagen med lite blodprover inför stundande läkarbesök samt en vaccination mot stelkramp & difteri inför likaledes stundande kinaresa i april. På eftermiddagen var det dagishämtning. Puh! Tur att jag har ett fritt arbete och timmar på kompen :-)

Man kan väl säga att det var tur att det var vilodag träningsmässigt. Stelkrampssprutan gjorde att vänsterarmen ömmar en smula. Kinkig som man är blev soffan min kompis igår kväll. Dessutom var äldsta dottern febrig igår. Frun fick ta hand om detta idag - vi får se hur det blir imorgon.

Ikväll är det löpskolning och backträning som gäller. Ska bli skönt att få variera lite mot "nötandet" även om jag uppskattar det också. Jag planerar lite längre "uppvärmning" än planen säger och tänkte köra mitt backpass i min berömda "betongbacke". 3.5-4.0 km löpning dit, lite löpskolning och sen köra på i backen. Jag har lite, lite känning av min förkylning fortfarande så jag ska försöka köra på, men utan att maxa. Jag vill inte riskera mer sjukdagar i onödan.

Jag lär återkomma om detta pass senare ikväll eller imorgon. Idag blir det också spännande att luncha eftersom frun bestämt sig för att köra nån slags soppdiet och då åker man ju med på ett bananskal. Jag kommer inte köra nån slavisk diet, men kommer i alla fall prova att käka soppan till lunch. Provsmakade igår - Supergod soppa! Vi får väl se om det får en bra effekt på min vikt.

Tills vi hörs igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar