söndag 21 mars 2010

Invägning i snöstorm

Jahaja! Så börjar det om igen. Eva och jag diskuterade vilken bil jag skulle parkera på Arlanda (jag har automatlåda så det är skonsammare för hennes inflammerade axel), men vi trodde inte det skulle vara nån större skillnad. *småler på hotellrummet i Skåne* Tur att hon får köra den med dubbade däck...

När jag väl halkat hela vägen till Arlanda var det kö för flygplansavisning! Kö till startbanan var det också eftersom de bara klarade att hålla en bana öppen. Tur i oturen i alla fall att jag kom iväg...

Dagens vikt: 90,7 kg (-0,5 kg sen förra invägningen)

Tja, jag börjar ju förstå hur det här med kost och vikt hänger ihop. Jag är lite besviken över vikten eftersom det i lördags morse visade ett kilo mindre! Tyvärr är jag uppenbarligen inte rktigt man att bemästra förståelsen kost-vikt ännu.

Igår kunde jag inte hålla mig utan det blev "degklumpar" (=Polarbröd) med lite marmelad! Inget bra, men rätt så gott :-) Det blev dock inga större mängder "smask" på kvällen, även om jordnötterna var goda att trycka i sig (köpte osaltade med skal - Rekommenderas till oss "salta jordnötter"-missbrukare). Färsk ananas i små bitar var också smaskens, även om Eva tyckte de "frätte" på tungan. De är ju ganska smakrika de små bitarna. I och för sig tycker jag det är bra för man kan inte äta hur mycket som helst... Som sagt, tyvärr förstår jag och just nu lutar det åt att "lördagarna" kommer försvinna - vi får se hur jag gör nästa vecka!

Idag drog jag, som sagt, söderut eftersom jag upplevde mig som lite strssad över allt som behöver vara klart inför kommande vecka på jobbet. Jag har jobbat nån timme nu och behövde lite tankepaus - därav mitt inlägg idag. Idag är det annars träningsmässig vilodag. Imorgon får vi se hur det blir. Jag har ju gjort lite våld på programmet i och med halvmarapasset förra veckan och den därpå efterföljande vilan. Jag lutar åt vila imorgon, men det kan bli ett lite lättare pass ELLER ett rent fartpass. Allt hänger på hur jobbig arbetsdagen blir...

Förresten - på denna resan nyttjar jag ett par brallor jag haft i garderoben som inte nyttjats på några år :-) Det börar röra sig på viktfronten trots allt...

4 kommentarer:

  1. Schysst med brallorna! :)

    SvaraRadera
  2. Vikten talar ju inte alltid "sanning". Muskler väger som bekant mer än fett. :-) Du kanske skulle använda måttband i stället? På tal om muskler, styrketränar du något? Bygga lite muskler är ett fantastiskt bra sätt att få fart på ämnesomsättningen + att det hjälper dig att springa bättre! :-)

    SvaraRadera
  3. @Lina
    Eller hur?!?! Glädjande som sjutton för en (snart ex-)tjockis...

    @Ingmarie
    Jag har faktiskt funderat på måttband, men känner att jag just nu INTE har fokus på att gå ner i vikt utan nå mina löpmål och kostmässigt "lära mig leva". Jag redovisar vikten mest som kuriosa, för jag tror jag kommer nå målet "av sig själv" om löpning och kost går rätt väg. Styrketräning är ett samvetskapitel. Jag HAR varit dålig, men börjar så sakteliga bli bättre...

    SvaraRadera
  4. Aha. Bra tänkt. Styrkträningen behöver inte vara något märkvärdigt. Situps, ryggresningar, armhävningar till en början. 10 min/dag hemma på golvet. Det grejar du!Och lite är bättre än inget. :-)

    SvaraRadera