måndag 8 februari 2010

Segare än deg

Tjong tjong!
Gårdagen var ett underbart frosseri i seghet och långsam kropp. Brorsans 40-årsfest var riktigt trevlig, men tyvärr bjöds det vin, god mat och såklart en whisky till kaffet. Jag fick faktiskt en tom en liten utskällning av frun igår om att "idag får du inte prata om löpning eller iphone" vilket tydligen varit mina favoritämnen på festen :-) Konstigt att JAG inte märkte det...

Faktum är att i lördags var det första gången som jag själv kände mig stolt över min löpning. Innan dess har det mest känts som att jag hör till "vardagsmotionärsgruppen som snart lägger ned..."! Men som sagt, i lördags var det en befrielse att ha fått avverka 12 km i "smygtakt" med lite härliga backar i benen. I lördags på festen blev det också officellt, dvs jag uttryckte det själv - Jag är löpare :-)

Flög till Skåneland på eftermiddagen och avslutade en fullkomligt seg dag med en Scandicburgare på hotellet. Denna gång är samvetet rent och beslutet var väl genomtänkt. Jag lät dok det mesta av all pommes ligga kvar på tallriken. Det var precis vad kroppen behövde igår! På det en fantastisk natts sömn och nu är det åter i hetluften på jobbet!

På allmän begäran - dagens vikt:

91,9 kg (+-0 sedan förra invägning)

Jag har bestämt mig för att inte lägga fokus på vikten, men det var lite överraskande att ändå ligga still med tanke på sjukdom och 40-årsfest. Kanske kommer uppgång denna vecka?

Ikväll var det inplanerat en vilodag, men jag tänkte ta en lugn "återhämtningsjogg" på löpbandet för att få ur det sista av 40-årsfesten och känna att Scandicburgaren årminstone till viss del försvinner. Jag kommer nog att satsa på 4-6 km i 6.30-tempo eller långsammare. Ska bli supernajs!

Imorgon är det fart som gäller. Koordinationslopp och fartlek enligt Szalkai!

Tills vi hörs igen!

5 kommentarer:

  1. Du skrev ingenting om vikten! Vägde du dig i söndags som vanligt eller?
    kram

    SvaraRadera
  2. När försvinner "tjockis" från din profil? Under 90 eller:-)????

    SvaraRadera
  3. Det var ett bra spring du hade häromdagen. Såg bra ut, underlaget sinkar en rätt så bra när det är moddigt, nysnö och is. För mig rör det sig om 20-40 sek per kilometer.

    Det märks så tydligt när fötterna landar på asfalten hur man skjuts framåt efter att man slirat fram på halt underlag.

    Drömmen är förstås att känna sig snabb på slirigt underlag. För då skulle man nog känna som man flög fram när våren är här och snön är väck.

    SvaraRadera
  4. @Thomas
    Hehe, ja du! Jag håller nog en låg profil ett tag till, men det är kul att du frågar :-)

    @badgear
    Det VAR ett bra spring. Mest för att få komma ut och inte ha ont i halsen, men även supernöjd med snittiderna och flera av kilometrarna. Jag hoppas på "barmarkeffekten" framöver :-)

    SvaraRadera