tisdag 23 februari 2010

Hur sjuk kan man bli, eller hur länge kan man vara hängig

Jag tog flyget ned till Skåne i söndags. En halvtimme sent var inte farligt i snökaoset, tyckte jag. Jag kände mig rätt OK och hade stort hopp om ett pass som igår... Ack så fel man kunde ha!

Igår vaknade jag med en otroligt "igenkorkad" nos och en hjärna som kändes inlindad i bomull. Febrig och hur förkyld som helst gick jag ner till hotellfrukost. Min kollega sa att jag såg "aspackad ut" :-). Därför bestämde jag mig för att det var läge att inta horisontalläge - trots att jag gjort mig omaket och rest ned. Jag somnade vid 9 på morgonen och vaknade, inte pigg men piggare, vid 15-tiden. Helt otroligt! Lyckades uppbringa tillräckligt med energi för en gemensam middag med kollegorna på kvällen och såg sedan skiddamerna ta hem silvret. Efter det minns jag inget mer förrän jag vaknade imorse vid 6-tiden...

Även idag var "nosen" igenkorkad, men jag kände mig piggare och feberfri. Tog nässpray för att nå ett andningsbart läge, laddade med fruktsallad till frukost och åkte sedermera till kund där jag nu sitter. Jag är inte pigg, men har ett mer vertikalt läge än igår!

Jag lurades rejält på "friskheten" per i söndags tydligen. Det verkar inte vara meningen att jag ska få ge mig ut med min nya kompis Garmin. MEN jag är envis och börjar ändå se lite ljus i mörkret. För varje timme känner jag mig lite piggare. Om jag inte har ont i halsen och känner mig hyfsat pigg ikväll kan jag tänka mig ett "promenadpass" på löpbandet på hotellet, men som sagt - BARA om jag känner mig bra! Nu ska den här förkylningen väck!

Jag fick frågan av Ingmarie om jag kunde Garmin utan och innan nu. Svaret är tyvärr nej. Den här förbenade förkylningen har bedövat hela hjärnan och jag har bara kunnat "pilla" helt oplanerat. Men när jag kommer hem - DÅ...

5 kommentarer:

  1. Stackare! tråkigt att vara sjuk! krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Thanx! Nu börjar jag i alla fall närma mig människa igen :-)

    SvaraRadera
  3. Stackare! Krya på Dig! Kör inte på löpbandet
    om du inte känner Dig helfrisk! kram

    SvaraRadera
  4. Krya på dig! Tips; D-vitamin under hela vinter halvåret. Echinacea och ev. kan jang v.b. :-)

    SvaraRadera
  5. Tack ska ni ha! Jag har nog varit alldeles för frisk denna höst/vinter. Straffet kommer nu :-) MEN man blir väl frisk...

    SvaraRadera