söndag 21 februari 2010

Kort i solen

Tjing! Dagens inlägg blir rätt kort. Tjänsteresa - igen - står på agendan i eftermiddag, så jag vill hinna umgås så mycket som möjligt med familjen.

Imorse var det upp vid 8 och skottade - igen! Hur mycket snö kan det komma under en natt? Tydligen tillräckligt för att det ska kännas OK att skippa första styrkepasset :-) Vaknade med täppt näsa och huvudvärk så det var en märklig känsla att skotta idag...

Passade på att väga mig innan skottningen:

Dagens vikt: 91,6 kg (ner 0,5 sedan förra vecka och åter på spåret).

Det verkar som om kroppen tappar mer när man är sjuk :-) Märkligt fenomen. Som ni kanske märkt på bloggen har kroppen inte varit på samma våglängd som viljan så det har blivit noll och intet på träningsfronten. Tights, t-shirt och mina räser-Brooks är packade inför tjänsteresan, men jag kommer bara träna om det känns att infektionen lämnat kroppen - helt. Jag är i alla fall tillräckligt pigg för att börja längta. Särskilt en dag som denna! Vore det inte för snön så vore det ju underbart att ge sig ut idag!

Jag tar istället mned familjen på lite snabbshopping, fotografering för visum-ansökan som kineserna vill ha och sedan skottning åt mina föräldrar. Tänk på alla stackars människor som inte själv kan skotta en dag som denna! Herregud vad isolerade de blir!

Hoppas ni är i bättre slag än min kropp! Suget efter en riktig Garminrunda är större än nånsin...

Ha en superdag i solen!

3 kommentarer:

  1. hoppas du kom fram ordentligt?! 300 till Linnea och resten till Eva (en blomma) som
    vi bestämt!
    Idag när jag titta på termometer var det2,3
    bra tänkte jag och tittade igen det var 23 minus!!!! Fy fabian!

    SvaraRadera
  2. jag tänker även på alla de som inte har ett hem att värma sig i... Antar förresten att du lärt dig Garmins funktioner både utan och innan nu? ;-)

    SvaraRadera
  3. @Maude
    Framme i Skåne utan proble,. Dock rejält förkyld nu...
    @ingmarie
    Fniss! Jag önskar förkylningen skulle släppa taget om hjärnan. Har inte orkat med mig själv och därmed inte heller Garmin. Snyft!
    Men det kommer!

    SvaraRadera