tisdag 18 maj 2010

Rast och vila med lugn och ro

Igår blev det en lugn dag träningsmässigt. Eftersom kroppen fortfarande är i "infekterat läge" är jag klart ovillig att belasta mer än nödvändigt. Jobb hemifrån hela dagen och en skön kväll framför dumburken gav mersmak :-)

Idag däremot tänkte jag försöka ge mig ut på ytterligare ett lugnt pass. Allting hänger på hur kroppen känns när det är dags. Känner jag minsta tendens till "obehag" - och då pratar jag om fysiskt obehag :-) - kommer jag att låta bli passet. Troligen kommer det inte hända utan jag ger mig nog ut på en lugn runda igen. Jag gissar att det blir mellan 5-10 km i joggtempo (vad nu det innebär). Jag hoppas på lite kvällssol i så fall så jag kan dra på mig "tyfonerna" och njuta av omgivningarna.

Hälsomässigt sitter förkylningen kvar! Inget halsont, ingen feber men fortfarande ett ständigt snörvlande. Tack och lov känner jag mig pigg och kry och det är mest irriterande med snörvlet. I annat fall hade jag definitivt låtit bli löppass - man ska inte träna om man känner sig "okry". Återstår alltså att se hur kvällen utvecklar sig!

Barnens pool är i alla fall fylld och igår passerade temperaturen 18 grader i den. Vi har en perfekt barnpool, 3.66 m i diameter, ca 75 cm djup med sandfilter. Tjejerna har redan börjat tjata omatt få bada :-) Personligen föredrar jag att avstå bad inna temperaturen passerar 26-28 grader...

Åter till näringen u! Jag återkommer troligen senare idag med en rapport om det eventuella löppasset...

4 kommentarer:

  1. Oj, jag måste säga att jag är lite bekymrad om du ska tampas med Göteborgsvarvet bara ett par veckor för en mara.

    Måtte du ta det lugnt på varvet. Släpp tanken på personliga världsrekord i Göteborg. Låt dom komma på maran.

    SvaraRadera
  2. Hehe - tja, jag kör ju enligt Szalkais program och han säger att det är sista långpasset i samband med Varvet. Jag tror att det kommer funka utmärkt! Gör det inte det kommer Anders Szlakai får höra det :-) Jag kommer att vara definitionen av lugn på Varvet - tro mig!

    SvaraRadera
  3. Hade poolen varit lite djupare hade den varit perfekt. För vattenlöpning. :-)

    SvaraRadera
  4. @Ingmarie
    Japp - och gärna 28 grader för min del :-)

    SvaraRadera