onsdag 21 juli 2010

Struktur efter grym middag

Mmmmmm - i mitt tidigare ostrukturerade inlägg raljerade jag hit och dit över mig själv och min träning. För att få lite rätsida på den semesterpåverkade hjärnan tog jag återigen en repris på min sjukilometersrunda. Idag blev det ytterligare överraskningar...

För att göra en lång historia kort så är min mamma rätt så rullstolsbunden för tillfället. Detta har varit ett problem (för mig!) under ett år ungefär eftersom mitt hus och min altan inte är handikappanpassad och därmed har mina föräldrar inte varit hemma hos oss på ett är ungefär. Häromdagen byggde jag en rullstolsramp och bjöd in föräldrarna på grillning. Bättre sent än aldrig!

Grillad fläskfilé, hemgjord potatissallad på egen potatis, en rejäl sallad och diverse tillbehör stod på menyn. Toppen blev sedan en hallon- rabarber och blåbärspaj med vaniljsås och lite kaffe på det... Konstigt att jag överhuvudtaget tog mig ut :-)

Eftersom magen var full och huvudet en smula tungt efter medeltidsmåltiden kände jag ett behov av en runda. Tanken var att ta en femma, men sjuan om kroppen ville. Den ville! Snittid under sex minuter igen!!! Äntligen!

Idag var det bara skönt och benen var med mig hela vägen. Jag stannade av ett par tre gånger för att hälla i mig lite vatten. Det var ju trots allt 26-27 grader :-) Jag vet inte om jag ska gå in i detalj på känslorna idag- Det var så härligt och så totalt annorlunda mot förrförra passet. För att inte tala om Muskö :-)

Skönt att "vara tillbaka" en smula (så länge det nu varar)! Jag är ofantligt glad att känslan är tillbaka eftersom det varit en svacka ett tag nu. MEN, som en vis kvinna (Ingmarie) sagt mig:
Motivation är inget man får - det måste byggas upp!

Tålamod, envishet och disciplin (lättare sagt än gjort i semestertider) är tre ord som jag vet är viktiga för mig! Nyttja det så kommer motivationen OCH resultaten...

Nu en dusch, lite cashewnötter och nybubblat kranvatten!

Smile you guys!

1 kommentar:

  1. tack för senast det var jättetrevlig! Hur i hela friden kunde du springa - vi var jättemätta!
    kram

    SvaraRadera