måndag 12 juli 2010

En dag klart i lättjans tecken

Idag var en lättjans dag - helt enligt planerna! En förmiddag på stranden med familjen toppades med en toast sittandes på en bänk med utsikt över mälaren. Klart godkänt trots mina knallröda axlar. Självklart höll jag mig i skuggan tillsammans med Nemo och "Kinesen" (Mankell). Vi hade det grymt bra i vår lilla oas!

Efter lunch var det dags att packa ihop, åka hem och byta badkläderna mot nästa uppsättning och bege sig mot brorsan med familj. Ett par år i rad har vi nu firat deras lillskrutta (4 år i år) med tårtfika och ett rejält poolbad hemma hos dem. I år var tårtan toppen, kaffet grejtans och barnen låg i poolen oavbrutet i 2,5 timme!! Inte helt fel får man lov att säga! Tom Nemo uppskattade besöket eftersom han fick glädjen att leka med Simba (gul labrador) och härja en hel del!

Vid hemkomst hoppade tjejerna i vår pool och jag svängde ihop lite kyckling, ris och curry. Nu, mätt ocg belåten, avnjuts en Staropramen på altanen bloggandes i kvällssvalkan.

Allt som allt en klart lyckad lättjans dag! Imorgon finns vaga funderingar på en tidig kort morgonrunda...

PS! Framöver ska jag försöka få till lite bildmaterial åt er också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar