söndag 21 november 2010

Experiment

Klart man ska utmana ödet! Igår var det dags för experiment á la Magnus - middag och smågodis!

Jag har ju pratat om behovet att äta och behovet att träna tidigare. Igår ville jag testa min mentala kapacitet och beslutade mig för att utesluta påsen och äta middag med familjen. Middagen skulle gå i "nya regelverkets tecken", så jag wokade kycklingfilé och grönsaker. Jag tog en halvhyfsad portion (halva den tidigare mängden) och lite, lite ris. Riset hade jag inget sug efter, men resten - Mums! Jag blev mätt - faktiskt lite FÖR mätt (noteras till nästa middag)!

Efter middagen följde lite sociala aktiviteter (endast kaffe intogs) och därefter var det lördagsmys med yngsta dottern. Jag beslutade mig för att testa lite smågodis - BAD mistake! Jag tryckte säkert i mig 10-15 bitar! Lite besviken konstaterade jag imorse att Ingmarie (återigen) hade rätt!! Suget var oändligt mycket större än det varit med påsarna :-) Jag tog ändå lite bröd med skinka på för att ladda lite snabba kolhydrater och protein (finns bättre, men det var det som fanns tillbuds!). Därefter - löprunda!

Vilken skillnad! 4 kilometer häromdagen och 8 - ÅTTA - idag, med mersmak! Ungefär samma tempo men med en helt annan uthållighet. Muskler och kropp var laddade med betydligt mer och rundan var tung, men bara pga dålig träning - inte pga saknat intag :-) Snacka om nöjd!!!

Lärdomarna från gårdagen är: mat funkar, godis INTE! Jag måste antingen ta beslutet att låta bli helt, eller hitta ett bättre substitut (har tidigare framgångsrikt kört med färsk ananas och annan frukt istället för lördagsgodis). Jag tar beslutet senare :-) Idag ska jag bara njuta av känslan och dricka min påsmat, hehe. Helt klart ska jag avsluta kuren på onsdag om konsulenten inte tycker jag ska köra lite till. Jag KAN tänka mig en vecka till, men vi får se. Jag vill träna!!!! Utan energi är det nästan uteslutet, så vi får väl se...

Hoppas ni haft en lika bra helg som jag :-) Kepp on njuting...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar