fredag 5 november 2010

Dag 2: Dämpad, sjukhusbesök och sugen

Jag tar och bloggar om dagen redan nu :-) Klockan 7 imorse ringde telefonen. Det var fruns näst äldsta som behövde skjuts till förlossningen :-) Vattnet hade gått vid tretiden och det började bli dags. Som vanligt i Stockholm var det fullt på deras "vanliga" sjukhus så det blev en vända till Danderyd. Efter lite omvägar släppte jag av dem vid åttatiden imorse - spännande tid framöver nu :-)

Måhända är det den resan som påverkar också för jag känner mg rätt dämpad. Trött, lite frusen och ordentligt sugen! Snacka om prövning att sitta bredvid barnen när de åt frukost! Mat känns OK att vara utan, men en macka - ett kungadöme för en macka :-) Nåja, det lättar ju framöver.

Lite intressant är det ändå. "Avsockringen" pågår ju för fullt och det jag blir sugen på är bröd - en redig limpmacka med messmör! Det är nästan så man känner sig gravid med dessa märkliga sug. Jag tar dock detta som en tydlig signal - bröd är något jag behöver bearbeta efter kuren :-) Hitta nya sorter som innehåller ÄNNU mindre socker och mer nyttigheter. Det känns lite fånigt att vara så sugen på bröd när det "bara" gått en dag, men men...

I övrigt blir det nog en lugn dag idag. Jag måste landa lite i energinivån som jag känner av rätt tydligt. Totalt 470 kcal per dag stoppar jag i mig nu! Det är ju galet lite så märkligt vore det om det inte kändes. Jag skulle gissa att jag legat kring 2.500 kcal per dag i min normala kost när jag "legat still" viktmässigt.

Imorgon däremot ska jag ta med mig barnen till simhallen. När de är med blir det inte nåt kraftprov, utan ligga och skvalpa och åka lite vattenrutschkana. DET ser jag fram emot. Vad jag tror jag kommer ha svårare för är fredagsmyset ikväll, men det hör ju till. Bara att bita ihop och njuta av sitt vatten...

Nåja, vad är väl en macka med messmör...

4 kommentarer:

  1. Strongt Magnus! Menar du att du har ätit limpa tidigare?? Limpa är ju jättesött. Det finns massor av gott bröd med låg sockerhalt som du kan se dig om efter när kuren är avslutad.

    SvaraRadera
  2. @Roadrunner
    Limpa är en av mina svagheter! Bättre än lördagsgodis! Tyvärr blir det för ofta. När jag tänker efter älskar jag allt bröd! Kan man vara brödmissbrukare tror du?

    SvaraRadera
  3. Det tror jag. Jag är nog det själv, men jag försöker hålla mig till frö- och nötrika sorter. Håller med om att limpa är bättre (i avseendet nyttigare) än lördagsgodis, men "limpberoendet" måste nog behandlas på sikt:-D.

    SvaraRadera
  4. Hahaha - kan det möjligen finnas grupper för detta? :-) Jag har sen länge insett problemet och jobbar på det :-) Jag sa senast idag till mina barn att vi kanske tillsammans kan hitta en ersättare till det "vita" brödet som vi alla kan gilla och som är åtminstone mindre "onyttigt". Processen är igång...

    SvaraRadera