tisdag 14 december 2010

Planenligt utfört distanspass - nästan

På tjänsteresa medelst flyg och hotellboendes! Jag har de senaste dagarna passat kosten och vaktat mitt intag för att lära kroppen "rätt och fel". Idag var det sådär en 5 minusgrader med isande vindar som kylde kroppen till strax under -35 grader :-) OK - kallt var det i alla fall i Helsingborg!

Efter att ha jobbat länge igår, pga störningar i "mina" it-system, då jag släckte vid 01.00 var planen att dra mig "hemåt" (mot Scandic hotell) vid 16.30 för ett löpbandspass... 17.45 påbörjade jag passet med inställningen "Random", med plan 40 minuter i ett tempo kring 9,5 km/tim.

Jag körde på och ökade tempot lite då och då för att avsluta i någonstans kring 14,6 - 14,7 km/tim :-) Resultatet var 6,92 km på 40 minuter och därefter en nedjogg på fem minuter. Jag gillar egentligen inte löpbandspass, men nu hade jag ju chansen att undvika förfrysningsskador så det fick bli så. Förutom farten, som var för hög, var det rätt så exakt enligt plan... 6 km på 39-40 min var planen... Nöjd! Så vill jag sammanfatta passet.

Den påföljande middagen inleddes med en rejäl salladstallrik och en rejäl tallrik kycklingfilé med en smarrig tomatsås! Nöjd! Så vill jag sammanfatta middagen. Enda "downside" var att svenska damerna fick stryk mot fransyskorna med uddamålet i Handbollen...

Senare ikväll är det återigen servicearbete i mitt uppdrag och det lär bli intressant. Gårdagens problem ska vi nu försöka undvika :-) Några timmars jobb lär det ändå bli. Troligen kan jag vara ledig hela fredagen tack vare detta...

En kväll som denna längtar man verkligen efter att få "snuggla" med döttrarna framför tv och julkalender :-)

7 kommentarer:

  1. Usch, det blir kallt när det blåser. Vi har 20 grader men luften står stilla så det känns inte så mycket. Mysigt med kalendern. Den är rätt rolig, fast det är ju synd om karln.

    SvaraRadera
  2. @Johan
    Tja - idag verkar snögudarna propsa på soffsittande! En nackspärr på det och utepasset kan frysa inne... Julkalendern rulez! Och ja - lite synd är det om karln :-)

    SvaraRadera
  3. Tjena gubbe, vad har du för dig? Springer du än?

    Läste en bloggning av jogg.se:are som kanske kan intressera dig; http://jennyviklund.blogspot.com/2010/12/ett-ar-sedan-den-forsta-insikten.html

    Det var väl allt för ikväll.

    SvaraRadera
  4. @badgear
    Tjena åldring :-) Alltså - så skönt att bli kallad gubbe med den "gubbekänsla" jag har idag jämfört med den jag hade för ett par år sen. Tack som f-n för tipset! Riktigt spännande resa som jag tänker följa! Och du - jag har inte somnat in - jag löper på och håller igen matmässigt efter bästa förmåga. Jag hakar dit ibland matmässigt, men det är ju ändå bättre än vad det varit :-) Idag planeras ett långpass (12 km) i -9 och isande vind! Pannbensstärkande :-)

    SvaraRadera
  5. nio minus?, här ute på värmdö är det bara 4 minus. Och mer än en dm nysnö sedan igår. Dags dagens snöskottning...

    SvaraRadera
  6. @badgear
    Värmdö?!?!?! På min sida Svea rike nu alltså? Flyttat?

    SvaraRadera
  7. Näe, tillfällig besökare. Gått en utbildning och fixat med lite annat.

    SvaraRadera