måndag 6 december 2010

Otaktiskt - men underbart!

Så har en helt fantastisk helg passerats! Den har varit fullkomligt värdelös för min viktminskning, men ack så perfekt för min själ!

I fredags visade ju vågen på sub 86 kg och jag log mig igenom förmiddagen som kröntes med en lunch med frun - en hamburgare, med morötter och en Ramlösa! OK, det var inte så lysande att proppa i sig, men hur sällan får jag och frun inte äta lunch ihop ensamma på lokal? Det var jättemysigt, om än "samvetskvalmigt" :-)

På kvällen kryddade jag tillvaron ytterligare genom att göra "hemkörd kebab" med ris och grönsaker. Jag snålade rejält på riset, men det blev ju ändå ätet... Grönsakerna var i majoritet, men fortfarande åt jag ju :-) Givetvis borde jag tagit en soppa eftersom jag åt lunch denna dag, men middagen var fantastisk med mina barn samtalandes under en hel halvtimme och alla åt med hög mysfaktor! En hundpromenad på detta tillsammans med barnen gav än bättre energi åt själen! Lite fredagsmys på detta och kvällen var gjord...

Lördag morgon skådades mest snö, snö och mera snö. Familjen intog en stilla frukost babblandes och iakttagandes snön... Jag fuskade i mig en macka eftersom kroppen hojtade på fyllnadsmaterial (troligen beroende på den "syndiga fredagen"). Framåt förmiddagen avtog snöandet helt och solen tittade fram! Helt fantastiskt väder gjorde att jag snabbt beslutade mig för att byta långpassdag till lördag. På med vintermunderingen och ut på sliriga vägar i strålande sol. Åtta minus är en perfekt temperatur när vinden är svag :-) Jag njöt i 8,47 km och var sååå nöjd att inte ens behöva ta någon gåvila och dessutom ha "sprutt" i benen! Riktigt nöjd med passet!

På detta kom sen syndafloden! Lussebullar bakades och därpå följde hembakt pizza!! Visst - det är ju betydligt mycket bättre än "köpepizza", men för en som siktar söderut på vågen är det högst olämpligt! Kanske just därför det var så himla gott, fniss. Dessutom trevligt sällskap av fruns mellandotter med familj! Tre slicar gick ner tillsammans med bubbelvatten! När gästerna gått hem togs lördagsgodiset fram och det blev tyvärr ett flertal bitar som gick in! Fy sjutton vilken underbar lördag!

På söndagen blev det mest lugnare aktiviteter. Pepparkaksbak med en del deg som försvann... Finns det någon som kan baka pepparkakor utan att smaka på degen :-) ? Hundpromenad i grå vinter på det och en  avslutande middag med köttbullar, lite makaroner och en bönsalsa. Mums!

Imorse återgick jag till det mer disciplinerade livet :-) Jag har helt enkelt haft en fantastisk helg och jag ångrar inte en sekund. Jag KOMMER att gå ner i vikt och ibland är det ju helt fantastiskt att få "dra iväg" som denna helg. Idag har jag "vilodag", men imorgon är det en sexkilometersrunda med lite styrka. Kul! Frun tar sig en pizzabit till lunch idag - jag kör soppa :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar