onsdag 8 december 2010

Lite sprutt och kaloriförbränning

Idag skulle det varit vila, men kroppen kändes så pigg och glad så jag tog mig en kort runda med sprutt. Om inte annat för att bränna lite extra kalorier :-)

Det blev "bara" 4 km, men jag la mig i ett tempo som låg lite högre än tidigare och det var grymt kul! Enligt Garmin brände jag 404 kalorier och jag upplevde det som att jag drog på mig lik mycket i glädje :-) Det var länge sen jag drog på lite extra på ett kort pass. Shit vad roligt det är att dra på lite extra...

Nu ÄR det ju inte så snabbt, men för mig och årstiden så var det extremt snabbt :-) Jag är nöjd och det drogs några kalorier från kontot i alla fall. Målet var ju mer att njuta, ha kul och bränna. Alla tre checkade och nu dusch, lunchpåse och mer jobb!

Ikväll är det träff med Cambridgekonsulenten. Det ska bli intressant att diskutera vissa saker med henne. Jag har trivts så himla bra de senaste två veckorna! Jag har "bara" gått ner omkring ett halvkilo i veckan, men det känns faktiskt helt OK. Förutom  en del "fusk" så känner jag kroppen bygga på sig muskler sakta men säkert. En del i hastighetsminskningen bör vara muskler som byggts. Kanske inte så mycket, men ändå!

Just nu lutar jag åt att köra vidare en vecka, eller två, i samma takt och med samma upplägg. Påsar har jag hemma och en sista invägning före jul vore toppen. Sen tar jag disciplinledigt över jul. Då ska jag äta som jag vill, men träna enligt programmet och se vart det leder. Går jag upp så är det så, fortsätter jag ner så är det ännu bättre såklart :-) Återstår att se!

Ha en superdag allihop! Hoppas ni också får till lite njutning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar