tisdag 7 december 2010

Lunchpass i solsken och burr

Idag passade jag på att ta mig en löplunch! Det var fantastiskt fint väder, men några grader för kallt.
-8 med strålande sol!

Passet inleddes behagligt. Andra kilometern sprang jag  i mer eller mindre ospårad terräng och det bar iväg åt både det ena och det andra hållet. Den normalt sett grusade vägen var mest ett virrvarr av fotspår, stelfrusna och mjuka omvartannat och hundspår. Ingen riktig väg att löpa på alls och jag drog ner tempot lite för att spara mig från brutna ben!

Efter dryga fyra kilometer var jag rätt trött. Luften kändes kallare och det var jobbigt att andas så jag tvingades ta en liten gåvila idag. Likaså strax efter sex kilometer. Troligen gick jag på lite för hårt.Enligt programmet skulle jag springa 6 km på 39-40 min, men det blev istället ca. 7 km på dryga 42 min. Jag är ändå nöjd att ha kommit ut och det kändes rätt bra även idag.

Krippen är lättare och det är mer lättlöpt kroppsligen. Underlaget är en annan femma. Jag minns mitt, och andras gnäll, från förra vintern när det var som moddigast. Nu är det halvmoddigt, men tillräckligt kallt för att det inte ska vara helslirigt. Rätt OK, tycker jag.

Nu blir det till att jobba nån timme till, koppla av lite med mina barn och slappa framför julkalendern ikväll :-) TUR att man kan skylla på att barnen tittar...

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Men inte är det väl för kallt? Jag tror du behöver önska lite nya löparkläder av tomten med. ;-)

    SvaraRadera
  2. @Ingmarie
    Fniss, nä - men nåt ska man väl klaga på ;-) Man är väl svensk... Jag tror det var så enkelt att jag överskattade min förmåga och drog i mig mer kyld luft än normalt :-) Nytt försök på torsdag, sen är det en hel mil (hehe) på söndag! Nu börjas det igen - gud så spännande!

    SvaraRadera