fredag 4 juni 2010

Sista rapporten FÖRE loppet...

OK. Nu är kroppen i balans igen för löparäventyr. Magen bubblar och tankarna far omkring - allt är precis som vanligt inför ett lopp alltså! Kolhydraterna är på topp. Ikväll blir det Talang 2010 med smågodis som grädde på moset. Vatten intas löpande och sportdryck är förberett och kylt inför morgondagen.

Så - vad har Magnus bestämt sig för när det gäller kläder? Jo, nedanstående (med eller utan keps får bli väderberoende):
Tyvärr blir det inte vackrare än så... :-)

Frukost 1: Vid 8.00, en rejäl havregrynsgröt med jordgubbssylt, Vatten
Frukot 2: Vid 10.00, några "ljusa" mackor för snabb energi, Kaffe, Vatten
Lunch: På plats vid 11.45, en pastasallad med tillhörande läskeblask (rejält sockrad), Vatten
Middag: Förslag nån?

Troligen oräkneliga toalettbesök, men vad gör det - det funkade bra i Göteborg?

Under loppet medförs Maxim sportdryck i vätskebälte samt ett par Maxim energy gel som jag har för avsikt att spara länge, länge (intas först gissningsvis vid 30+ km).

För er som tänkte följa mig via Runkeeper - Jag kommer INTE att använda Runkeeper imorgon! Det blir helt enkelt för mycket att släpa på. Nu kör jag den slimmade versionen istället...

I övrigt är planen att öppna i Göteborgsvarvstempo (ca. 6.30 min/km) och att dricka på varje stationj (om jag inte känner mig "fullvätskad" då jag kommer låta bli). En sakta lunk på första varvet lär övergå i en sakta smärtsam lunk framåt 35 km :-) Jag ser VERKLIGEN fram emot målgång på stadion!

En sakt till: Tack alla som stöttat mig hela vägen hit, tack för alla lyckönskningar och tack alla som kommer hojta på mig imorgon. Ni kommer vara med mig i tanken - hela vägen!

Vi ses på andra sidan målsnöret!!!!!!

14 kommentarer:

  1. Du är grym Magnus! Lycka till imorgon! Önskar att det blir ett bra löparväder och att Du får en kanonbra dag!
    Hejja Magnus, Hejja, Hejja! :)

    SvaraRadera
  2. Det har varit en guldkant på tillvaron att få följa bloggen och jag kommer att finnas kvar som läsare även om den byter namn framöver.

    Du ser fit ut, Magnus! Det kommer att gå bra!

    SvaraRadera
  3. Lycka till imorgon Magnus! Vilken resa du har gjort och imorgon är det äntligen dags!! Jag ser fram emot att läsa rapporten efteråt!!

    SvaraRadera
  4. Havregrýnsgröt med jordgubbssylt låter inget
    vidare, möjligtvis med lingonsylt!Men ok då
    smaklig måltid.
    Vi (förmodligen bara pappa o jag) kommer finnas någonstans i folkvimlet, ser vi dig så hojtar vi naturligtvis. LYCKA TILL!

    SvaraRadera
  5. Återigen... Lycka Till från oss. Glöm inte att njuta... Själva är vi i valet & kvalet om vi ska gå på familjepicknicken som min firma ordnar. Har fortfarande inte fått provsvar för S. Dessutom kan ingen köra bil, håller ju alla tummar :-)
    När alla är friska och dina sår är läkta :-) så föreslår jag en löprunda i Skörby följt av ett dopp i poolen (26 grader idag!).

    SvaraRadera
  6. I morgon rockar vi Magnus!

    Ska bli så nice att få gratulera Dig vid målgång...

    ...och börja planera för nästa mål:-)

    SvaraRadera
  7. Och jag är med DIG i tanken! (Och vid sidan om)

    SvaraRadera
  8. Har just sett att du gått i mål!!!!! GRATTIS till din enorma prestation!!! Nu är jag sjukt taggad att springa mara nästa år och jubileumsmaran 2012!!
    Grattis igen - du rockar verkligen!!!!

    SvaraRadera
  9. Grattis MC! Vilken prestation!

    Vi missade dig i folkhavet med hejade som f...n borta vid Odenplan vid tidpunkten du passerade där!

    SvaraRadera
  10. DrAnnika
    Du kanske ska läsa inlägget som kommer imorgon. Tack!

    Jakob
    såg er inte, men det var ju en å annan i publiken :-) Tack!

    SvaraRadera
  11. GRATTIS Magnus! Åh vad bra gjort!STOR kram till dig! (Jättekul att ses! Hoppas det snart blir igen!)

    SvaraRadera
  12. Tack! Nådde inte riktigt målet MEN jag fick ju träffa dig - idolen :-)

    SvaraRadera
  13. Grattis Magnus
    /
    Tobbe & Anita

    SvaraRadera
  14. Snacka om att vara stolt!
    Det är vi förstås! Grattis grattis från
    Maude Janne o Mattias

    SvaraRadera