tisdag 15 juni 2010

Ny dag, ny frukost och nytt liv...

Idag vaknade jag senare! Inte helt fel för kroppen och det VAR planerat. Bilen skulle in på service och jag skulle därför jobba hemifrån. Jag skuttade (!) därför upp, duschade, klädde på mig och tog med Nemo till bilfirman. Bilen lämnades in och promenad vidtog. 40 minuter senare anlände jag hem, startade maskineriet för jobb och kunde sen käka frukost med familjen.

Frukost idag: Två grova mackor med solrosfrön och ett par ostkivor samt en rejäl balja te och ett halvt glas färskpressad apelsinjuice. Inte en världsmästarfrukost, men jag är på väg i alla fall. Just nu är steg ett att ta ner mängderna. Steg två blir en innehållsrevision...

Nu sitter jag framför skärmen och jobbar med en rejäl balja kaffe i handen (nä, den står faktiskt bredvid just nu). De dagar jag jobbar hemifrån har jag den stora förmånen att kunna ta ett löppass mitt på dagen. Det hoppas jag kunna göra idag också. Jag har inte riktigt bestämt vad det kan tänkas bli, men försiktighet iakttas fortfarande lite grann efter maran. Jag gissar, så som det känns just nu, att det blir ett lite längre lufspass. Sedan maran har jag haft ett stort behov av "njutpass" och jag känner fortfarande att det står högt upp på önskelistan. Jag gissar att det beror på att jag letar en "skön"känsla för att bryta den tunga känslan jag hade halva maran :-)

Idag blir det inlagd strömming till lunch. Det är inte varje dag man äter det minsann. Om det är bra eller dåligt vet jag inte, men fantastiskt gott är det! Jag äter bara det de gånger min mamma gjort det och jag "råkar" ha vägarna förbi. Då brukar det bli en matlåda, hehe.

Jag tänkte återkomma med en matplanering för närmsta tiden och be er alla om synpunkter. Jag hoppas på många, raka och ärliga synpunkter. I min värld är detta det enda sättet jag kan lära mig...

Förresten - senare idag kommer jag återkomma med loppplanen för 2010. Den HAR varit klar några dar, men det har varit grymt kul och spännande att se allas kommentarer, synpunkter och idéer. Faktiskt gjordes smärre revideringar efter era glasklara analyser :-) Mer om det sen!

2 kommentarer:

  1. Inte för att jag ska lägga mig i vad du äter till frukost, men om du ska dricka apelsinjuice, så är det faktiskt mycket nyttigare att äta en apelsin, för då får du fibrerna av apelsinköttet!
    Annars är det ju gott med en grapefrukt också om du inte äter kolestreolsänkande medicin för då skall du inte äta grapefrukt. Oj vad jag låter duktig är förstås inte rätt person att tala om vad du ska äta!!! Ät inte för lite bara - ät av allt men lite mindre portioner! från din "kloka" mamma

    SvaraRadera
  2. ALLA tips, råd och synpunkter är välkomna. Sen väljer ju jag vad jag tar till mig :-)

    SvaraRadera