torsdag 21 oktober 2010

Helt irrationell...

...är jag idag! Jag byter ju arbetsgivare vid årsskiftet och då vidtar såna där väsentliga saker som att se till att jag är "bestyckad" med en mobil jag vill ha. Nya arbetsgivaren ger mig valet att välja mellan EN mobil och det är tyvärr "fel" sort. Den kommer jag alltså välja bort...

Jag är ju såklart helsugen på att skaffa en iPhone 4. Jag har varit så otroligt nöjd med den iPhone 3Gs jag har och har inga planer att byta bort plattformen längre. Jag har studerat andra plattformar, men är helt såld på denna. Det roliga är att jag inte riktigt vet varför :-)

Allt detta tillsammans leder till den totalt irrationella stressen jag nu upplever att jag hemskt gärna vill skaffa mig en "4:a" snarast. Jag slutar på mitt nuvarande jobb 21 december å det är inte direkt någon stress så, även om det är lite leveranstid på en iPhone 4. Nu vet jag att det finns iPhone 4 i lager på Fältöversten...

Det är en mycket märklig känsla att ha det där suget efter nåt nytt, men vara helt på det klara med att jag inte behöver den idag! Undrar om det är stelheten efter gårdagens "icke-löp-runda", dvs löprundan som bara genomlevdes, som spelar in här :-)?

Nähä... Jag har hämtat mina små prinsessor och handlat och tänker nu ansluta äldsta dotterns Singstar-session :-) Yngsta dottern däremot har intervjuat mig senaste kvarten om allt och inget. Hon kan inte skriva än, men det hindrar henne inte alls från att "skriva"allt jag svarar på frågorna... Många sköna skratt har vi haft under intervjun :-) Ikväll steker jag lite schnitzel och wokgrönsaker - äldsta dotterns favorit :-) Imorgon har hon klassfest och på lördag firar vi hennes 10:e födelsedag (som egentligen är på tisdag...). Hektisk helg på G med andra ord, men kul!

Återstår att se hur allt känns imorgon :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar