måndag 9 augusti 2010

Sakta, snabbare - ojdå, ännu snabbare!

Idag var jag tröttare än på många , många veckor. Uppstigning kl. 5.00 och frukost på det :-) Vojne, vojne vilken arbetsdag det blev! Tur att jag intog en bra frukost #1, vid 5, OCH en frukost #2 vid 9.30. Lunchlåda på det vid 12 gjorde att jag missade mellanmålet på eftermiddagen. Inte undra på att det sög i magen när jag passerade "food court" i Kista på väg mot optikern. Bokstäverna kändes extra små idag :-) Innan optikern fick jag min "startbag" till midnattsloppet på lördag - askul ska det bli! Jag ska inte springa fort - i alla fall inte med vilja - utan ha kul som sjutton. Midnattsloppet bjuder ju verkligen in till partajlöpning!

Nåja, nog om detta. Åter till dagens pass: En femma i lektempo... Jag inledde i 6-minuterstempo, trodde jag. Det visade sig vara 6.25!!! En smula överraskad blev jag att det var så segt. Jag kände verkligen 6-minuterstempot i kroppen, hehe. Helt fel! Nåja, jag ökar väl lite då tänkte jag... Nästa kilometer: 5.52 :-) Perfekt tänkte jag och gasade på lite uppför backarna kring tredje kilometern. 5.48... Vad är det här nu då?!?! Jag testar att vässa lite till då! Fjärde kilometern: 5.26!?!?!?! I det här läget fattade jag ingenting och stannade några sekunder för att fatta tag om verkligheten... Lika bra att ösa på lite då - jag kände ju mig oerhört pigg och njöt nu i fulla drag! Sista 800 m gick i 5.13-tempo!!! Fantastisk känsla!

Jag fattar fortfarande inte riktigt vad som hänt och varför, men vad gör väl det? Känslan är super och jag har inte en enda känning av nån smärta, seghet eller trötthet. Varför inte njuta lite av att svetten dyker upp fast jag duschat :-) Jag körde på rätt bra och det kändes bra. Punkt!

Imorgon ska jag vila från träning och skaffa ett visumfoto inför den kommande Kinaresan. Japp - den blir av nu! Askan har väl lagt sig så vi kan komma iväg nu. Peppar, peppar, ta i trä... På söndag vänder jag dessutom kosan mot Skåne återigen. Inte det roligaste, men just nu är det verkligen bra för projektet OCH min roll. Jag hoppas just nu på en mer ordnad arbetstillvaro hos nuvarande kund. Håll tummarna därute!

Just det! Mat har jag ju glömt att nämna nåt om. Frukost tragglar jag på med. Nu har jag nått ett läge när jag faktiskt gillar det nya upplägget. Imorse orkade jag "bara" en rejäl tallrik yoghurt med müsli.

Frukost två blev en rejäl grovmacka med kalkon, keso och tomatskivor. Lunchen intogs som en repetition av gårdagens middag - en fläskgryta med inkokt färskpotatis, morötter och lök. Till densamma serverades grön- och bönsallad. Middag idag blev en halv tallrik spaghetti med köttfärssås och en halv tallrik grönsallad. Kvällsmål blir lite melon och några nötter. Sen kör vi en smaskensfrukost imorgon igen...

Just nu känns det bra och jag tror minsann även vågen pekar nedåt. Märkligt när jag tycker att jag vräker i mig!

Nu - nattinatti all!

6 kommentarer:

  1. Men hallå, du glömde något viktigt! ;)
    Vad är det för färg på tröjan i år?? :D
    Hämtar min imorgon. Har inte varit i Kista sedan tonåren - det ska bli roligt att se förändringen!

    SvaraRadera
  2. @Pernilla
    *rodnar* Sorry - missade det! Färgen är i den skrikiga skalans gula delar med ett inslag av senap och möjligen en droppe grönt... Den syns!
    Om du inte varit i Kista sen tonåren lär det vara viss skillnad :-) Jag bor ju på västra sidan om Tokholm och för oss lantisar är detta perfekt som "stan-ersättare", hehe.

    SvaraRadera
  3. Jäklar vilket tempo!! Det borgar möjligen för personligt världsrekord under midnattsloppet, även om du inte har ambitionen att springa fort!?

    Grattis till en strålande form! Jag är grön av avund på alla som kan bedriva en väl fungerande träning just nu... :-/

    SvaraRadera
  4. @Roadrunner
    :-) Jag är den som är mest överraskad! "Väl fungerande träning" har det verkligen INTE känts som, men idag var det en "sån där dag" och det är bara att le och lalla med! Tålamod eller envishet har gett mig tillbaka löparglädjen. DET är viktigt!

    SvaraRadera
  5. massa mumsig mat... blir nästan hungrig fastän jag är proppmätt! =)

    SvaraRadera
  6. @Suzan
    Hihihi - ja, jag är ledsen :-) Gott var det!

    SvaraRadera