onsdag 4 augusti 2010

Eftertanke och måltidsfokus

Nu har jag haft tre träningsfria dagar och jag är inte stressade av det :-) Den enda anledningen till detta är att allt mitt fokus legat på ätande, måltder, kost och att ha inlärningen kring detta igång! Det är inte lätt att lära en gammal hund att sitta...

Idag blev det återigen hotellfrukost med flmjölk/yoghurt naturell, lite fruksallad och müsli, en kopp kaffe med mjölksvätt och en grovmacka med skinka, keso och tomat. På detta en halv kiwi och några ananasbitar. Jag måste säga, nej fel - jag vill säga, att detta är en frukost som tilltalar mig enormt. Det smakar utmärklt och jag blir rejält mätt utan att ge mig in i "vitbrödsträsket" :-) Jag gissar att min "standardfrukost" kommer se ut ungefär som denna framöver.

När det gäller lunch är det alltid liurigt när man inte själv lagat maten, men jag tycker ändå att det varit någotsånär bra. I förrgår blev det wok med nudlar, igår en "nyttolunch" (superbra att de erbjuder en sådan här) i form av kassler med rostade rotgrönsaker/broccoli och bulgur. Alltid med ett glas vatten :-) Jag åt också en fantastisk bönsallad igår. Kidneybönor, några gröna bönor, lite krossade tomater och kryddor. Det blev lite som en salsa som smakade utmärkt!

Det ska bli skönt att komma hem, men jag kommer behöva vara otroligt disciplinerad på hemmaplan. Här gäller det att INTE spåra in på gamla spår igen :-) Det blir nog en shoppingrunda imorgon för komplettering av skafferiet - lite bönor, lite müsli, lite yoghurt...

De senaste dagarna har blivit rejäla arbetsdagar som vanligt här i Skåne! Några åtta timmar har det absolut inte varit - snarare det dubbla... Resten av veckan blir nog lite kortare dagar så kroppen får varva ner lite. Ser verkligen fram emot lite hundpromenader då. Hoppas bara SAS håller tiden bättre idag än i söndags...

Tills vi hörs igen!

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat Magnus, och det är skönt när man lär sig något om sig själv och om sina matvanor. Jag kommer fortfarande på mig själv, att göra saker som inte är så himla smarta, men det är först när jag börjar skriva ner allt som jag kommer på det!
    Jag brukar ÄLSKA att uppdatera skafferiet - ajj löööööööv storhandling! Min make är inte lika extatisk över mina bönor och groddar och nötter och fröer dock ;)
    *kram*

    SvaraRadera
  2. @DrAnnika
    Hih - HUR kan man älska storhandling :-)??? Jag kan till viss del hålla med. Särskilt roligt när man tycker att man är lite duktig. Idag handlade jag för 600 spänn - inte en onyttig grej! Helt otroligt, faktiskt :-) Man mår lite bra när man får sköta om sig och känna sig kunnig - trots att jag fortfarande är i inlärning. Spelar roll - just nu känns det bra så varför fundera? Hojta när du närmar dig Tokholm så tar vi fika!

    SvaraRadera