torsdag 24 mars 2011

Trött - några rör lämnade...

Besökt provtagning - Check! Läkartid beställd - Check!

Nu är jag på spåret igen. Sista veckorna har varit grymt tunga. Inte nog med att förkylningen fortfarande inte släppt greppet. Nä - dessutom känns kroppen så trött, så trött... Zzzzzzzz!

En gammal kollega sa till mig igår "du kanske borde kolla med läkaren för du ser precis ut som när du behövde höja dosen...". Hmmm! När det tom börjar märkas att jag är trött, dämpad, seg, långsam och faktiskt (denna gång) nästan halvdeppig. DÅ är det verkligen dags att kolla upp om sköldkörteln behöver lite mer hjälp!

Jag känner mig hyfsat säker på att doseringen ligger snett. Nu har det liksom gått sen i november med förkylningar, trötthet och seghet. För den som inte testat att vara utan sköldkörtel så vill jag för säkerhets skull påpeka att detta är något HELT annat än lite hösttrötthet, eller vårtrötthet för all del. Såna små "vägbulor" har jag inga problem att klara. Men tänk dig att du vecka efter vecka sover 8-10 tim/natt, vaknar trött och sen aldrig blir pigg under dagen! Inte nån gång... DÅ snackar vi trötthet :-)

Dessutom har jag noterat att vågen pekar en smula norröver :-) Precis tvärtemot mina mål... Helt otroligt att kroppen ska envisas med att motarbeta mina mål :-)) Visst, jag har dragit ner på löpningen, men tycker ändå att jag varit hyfsat disciplinerad (med väl valda undantag) och dessutom har jag ju de senaste veckorna tränat på rätt bra på SATS (borträknat senaste tiden med feber etc). Så... Just nu är jag lite osäker på om jag ska/kan skylla på min kära sköldkörtel, eller om det helt enkelt är slarv... Jag får ju svaret nästa vecka när jag träffar läkaren. Personligen hoppas jag på att doserna är fel så jag kan få ett rakt svar. Om inte - då får jag söka vidare :-)

Idag jobbar jag hemifrån efter en rätt intensiv start på veckan i Skåne. Inte enormt långa dagar, men förra veckans "däckning" och denna ständiga trötthet sätter sina spår. Det ska bli skönt att få kurera både kropp och själ hemmavid. Promenader i solen med Nemo och kanske tom lite SATS... Först ska snörvlet få avstanna, sen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar