torsdag 3 mars 2011

Okristligt smärtpass :-)

Japp - idag körde jag! 06.35 stod jag på löpbandet på SATS i Bålsta för lite uppmjukning inför ett SatsCore-pass("endast" 30 minuter...). Det är för mig helt uppenbart att den mänskliga kroppen inte är gjord för alltför mycket rörelse den aktuella tiden på dygnet :-)) Skämt åsido - det tog emot och huvudet var nog inte riktigt med från början!

Jag har varit på ett corepass tidigare i livet och det var bland det värsta jag varit med om, men också det nyttigaste! Likadant var det idag! Möjligen något lättare, men det kändes rejält och jag är OTROLIGT imponerad av de slanka människorna, som uppenbarligen varit där tidigare, som med små nätta gnyenden utförde övningarna. Själv uttryckte jag snarare kraftiga stånkande och grymtande läten och lyckades ändå inte utför alla repetitioner i alla övningar. Men jag är på väg och jag var otroligt nöjd med min egen insats. Mest mentalt!

Imorgon blir det vila, eller ja - hemmajobb med båda barnen hemma på sportlov... Jag är inte helt säker på att denna tillvaro faller under kategorin vila, men jag avstår träning :-) På lördag är det "training for runners" igen och kroppen fasar redan. Förra veckan hade jag träningsvärk i 4 dagar :-) Men det var roligt och grymt bra spänstövningar - både för baken, vaderna och ja - hela kroppen! Den lilla corebiten var nog nästan försumbar, men likväl nyttig. Jag ser verkligen fram emot det passet! Rekommenderas!

Häromdagen såg jag också ett pass som såg lite kul ut - body combat. "Sparkar och slag i luften" var det jag noterade. Såg jobbigt och kul ut. Ska forska efter ett sådant pass som kan passa i mitt livsschema, alternativt planera om livsschemat efter ett sådant pass - bara för att prova!

Förresten - efter passet imorse var jag hos en pensionsrådgivare (via nya jobbet). Glädjande möte och ett utpustande konstaterande att hoppet finns att jag kommer kunna leva på min pension dök upp i tanken. Jag är väl medveten om att det inte är en situation som alla har. En av dem som INTE har den situationen är min fru. Därför är det ju toppen att jag kan bistå :-) Skönt möte i alla fall... Enda oron är väl att frun tar sig en funderare på en "torped" för att komma åt efterlevandeskyddet :-)

Nu ska jag återgå till lite jobb med systemtester igen. Synd när det är så fantastiskt väder igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar