onsdag 15 september 2010

Glädjande regnväder

Igår var det en usel jobbdag! Jag var seg, hängig och det mesta kändes som om det gick mig emot! Ändra fram till 16-tiden... Då vände det! Solen sken åter över själen och de tunga regnmolnen i själen skingrades snabbt! Hoppet om framtiden återvände och tom kroppen kändes bättre! Det fanns såklart en anledning och den kommer jag ha anledning till återkomma till, men det är inte riktigt "färdigprocessat" än så jag håller igen ett tag till. BARA för att retas :-)

Imorgon går flyget äntligen mot Beijing. 14.10 lyfter planet mot Helsingfors och därefter hoppar vi vidare mot landet i öster. Det ska bli fantastiskt kul och spännande. Även om jag bara blir borta tom måndag så ser programmet späckat ut och jag kommer sannerligen hinna ta del av de platser jag ser fram emot: muren, den förbjudna staden, himmelska fridens torg, os-anläggningarna mm Att vi dessutom hinner få tid att "brottas" med försäljare på några marknader ska bli en fantastisk upplevelse. Det känns som om detta är en "once-in-a-lifetime"-grej. Jag kommer självklart återkomma med ett referat och lite bilder. Frun har påpassligt laddat "den lilla kameran" och den åker med till Kina imorgon. Önskelistan är också skriven. En för frun, en för vart och ett av barnen...

Förra vändan planerade jag för långa pass inför maran. Denna resa planerar jag ingenting. Jag kommer släpa på mina favoritträningskläder, och hoppas att kroppen tillåter ett lättare pass någon av kvällarna eller morgnarna, men det blir det det blir... Just nu är kroppen i obalans och den hängiga känslan hänger kvar fortfarande. Jag är fortfarande glad över att inget allvarligare inträffade under halvmaran och jag hoppas verkligen p att bli piggare. Det kan ju inte komma lämpligare med en åttatimmars flygresa och lite jetlag... :-)

Jag kopplar idag ner mig tidigt för inköp av en ryggsäck för handbagaget. Den är dessutom perfekt för att packa allt inför ett lopp :-) så den kommer verkligen till användning. Ett bra fack för papper, plånbok och telefon och ett större för skor, kläder etc. Helt lysande pris dessutom! Jag har dessutom lånat en stor resväska av mina föräldrar där mina få kläder kommer skvalpa omkring - det enda tipset jag fått inför resan är "res med tom väska, för ALLT är så billigt". Återstår att se...

Nu kommer ni inte höra av mig på nån dag så jag önskar er alla en härlig vecka och en riktigt trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Kikar in mest för att önska en trevlig resa! Här hinns inte så mycket annat än kissrundor och valpmys - stackars mig ;)
    Klokt råd att resa med tom väska!
    Ha så trevligt!

    SvaraRadera