tisdag 15 februari 2011

Tränat med "de andra tjejerna"

Så - All hjärtans dag igår... Vad kunde en dag som den ge, kan man undra?

Nå, jag började dagen med uppstigning 05.30 efter stooor tvekan. Att ta sig ur sängen var ett stordåd och en bravad. Maken till trött människa får man nog leta efter och suget efter att ligga kvar var stort. Men, som sagt, jag utförde stordådet att ta mig upp. Efter det kunde ju dagen bara bli lättare :-)

En frukost bestående av en Polarkaka med rökt skinka och ett rejält glas vatten var kanske inte dagens höjdpunkt och säkerligen en katastrof sett med dietisternas ögon. Även sett med andra ögon, men sån här är jag och detta är inte mitt största problem - alltså njöt jag av frukosten :-) Dock fördes detta in på listan över "att se över senare"...

Dagen gick sedan i flitens tecken och jag fick oerhört mycket gjort på jobbet. Jag höll på att ramla av stolen på eftermiddagen. Då ringde min privata mobil oich i andra ändan var Anna. "Hej, jag heter  Anna och du hade visat intresse av att träna på SATS. Jag vill erbjuda dig en gratisträning hos oss. Vilken tid passar dig bäst?" :-) Gulp, lite svårt att backa på nåt sånt! Inte för att jag ville, men det är ju alltid lätt att backa annars.

Sagt och gjort. Jag bokade in mig på "Training for runners" på lördag morgon. Det var kö, så jag bokade ett Spinningpassm parallellt så får vi se vilket som blir av. Oavsett så ska jag testa SATS på lördag! Askul ska det bli!

Inte nog med det. Frun hade bokat in mig på ett "Alla-hjärtans-dag-träning" på Curves!!! Det var jag, de andra tjejerna och andra "ditsläpade" respektive :-) Spännande träningsform och ganska behaglig sådan. 30 sekunder på varje station, 20 sekunder "stå och jogga", osv. Totalt en halvtimmes träning. Vissa övningar var bara att konstatera att de var jag helt otränad för, andra var lätta. Totalt sett kändes det lättare än jag förväntade mig. Men rätt kul var det. Inte minst att träna tillsammans med frun :-) Dock är jag ju inte välkommen åter. Det är ju bara träning för kvinnor! Kanske nästa alla hjärtans dag...?

Nå - idag känns kroppen OK. Jag kommer kanske ta en lättare runda ikväll, men vi får se. Idag blir det lite lugnare tempo än igår. Både på jobbet och hemma. Jag vill INTE rusa iväg och "överarbeta"(som jag brukar). Nu ska varje steg utföras, kännas efter, betraktas, analyseras, känna efter lite till osv. Jag vill ha fokus på sunt leverne, men hitta roliga saker att utföra det med på vägen!

3 kommentarer:

  1. Å ingen ringer mig men det är klart kanske måste anmäla mig först...... hmm kanske ingen ide långt till huvudstaden. Magnus du får ringa och erbjuda mig gratis träning. Snöskottning kanske... nää du har ju slunga till det =) Vi tar det till sommaren istället.

    Peace Love och Löparskor!

    SvaraRadera
  2. Att jag gillar Sats är ingen hemlighet och här kan du läsa om min upplevelse av "Training for Runners";http://blog.nemonisimors.com/?view=entries&entryid=2758

    Och vad jag tycker om den där PolarKAKA-frukosten ska du slippa läsa. ;-)

    SvaraRadera
  3. @Jesper
    Hihi - jamen i vår, då kör vi på!

    @Ingmarie
    Hihi, läste ditt "test". Fjuttigt :-) Passar nog bra för mig då...
    Beskrivningen av frukosten hade Ingmaries tidigare inlägg svävande över sig - kommentarer överflödiga :-)

    SvaraRadera