söndag 13 februari 2011

Njutning á la Magnus

Ohoj! Lite stiltje på bloggen för tillfället. Jag har egentligen inget att skylla på mer än att jag just nu brottas en hel del med mig själv. Kost, träning och jobb fajtas om all tid i hjärnan. Förutom det så ska ju vardagen också rulla på. Såhär är det ibland och det finns en viss njutning i situationen. Jag har egentligen "bara" angenäma problem, ju :-)

Nåja, igår var det bad med mina barn medan frun och Nemo var på utställning. Nemo fick bra omdöme, men inte "tillräckligt" (vad nu det betyder). Han är ju världens finaste i alla fall :-) Efter badet handla för tacos och melodifestivalgodis. Tacosen blev lyckade, men melodifestivalen var väl sådär... Godiset var bra, dock!

Idag inledde jag med en kopp kaffe i soffan med barnprogram och slöa barn. Nemo började tjata och därför blev det långpromenad. 5 km, varav minst 2 km i ren djupsnö - Puh! Nemo gick till slut bara efter mig. Det är inte lätt att vara 30 cm hög i 50 cmd snö :-) Väl hemkomna somnade Nemo och jag gick ut och gjorde en "snitslad bana" åt Nemo på tomten så han ska kunna "göra det nödvändigaste" om så behövs. Fortfarande 50 cm snö - nu med snöslunga :-)

Väl uppvärmd beslutade jag mig för ett lätt joggingpass eftersom jag sett en välpreparerad gångväg på promenaden. Så dryga 5 km blev det. Och nu sitter jag här - rätt svettig och hungrig. Dags för en välförtjänt lunch.

När det gäller kosten har min mentala blockering inte riktigt släppt. Den är mer som isen på våren - smälter sakta, sakta och sen smäller det till. Jag jagar en hushållsvåg som kan duga åt mina "enkla" vägningar. Tips nån? Dessutom har jag suttit ned och gjort en kravspecifikation över "gyminnehåll", dvs vad är det JAG vill ha på ett gym? Kraven är enkla: 1. Löpband, 2. Spinningpass och 3. Corepass. Som man genast ser är "gymdelen" obefintlig. Jag är inte intresserad av att lyfta skrot. Jag är mer intresserad av löprelaterad träning. Dessutom måste det finnas "lättillgängligt" för mig. Med det menar jag att det ska finnas "lokalt" hemmavid och vid mitt jobb. Just nu är det enda som uppfyller detta SATS och jag har mejlat dem med lite frågor. Återstår att se vad de svarar... Troligen blir det någon form av "gymkort" eftersom min disciplin hemma är för dålig, men jag kan "disciplinera iväg mig" till en lokalitet... Låter det konstigt? Kanske, men sån är JAG :-)

Mer i ämnet senare! Nu - söndagslunch med familjen! Hoppas alla haft en sån här underbar söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar