lördag 19 februari 2011

"Första passet"...

Jahopp - så var det gjort då! Jag är SATS-medlem! :-)

Idag var det dags för provträning på SATS i Bålsta. Jag hade valt "Training for runners" som testpass eftersom jag ju tycker mig vara åtminstone i regionerna :-)

Tänk så fel man kan ha... Ingmarie benämnde detta pass som "fjuttigt" och det kan jag VERLIGEN inte göra. Rätt härligt ändå att konstatera att det är precis så illa som jag anade. Passet är lite som ett intervallpass med toppar och dalar och riktigt roligt! Flåset steg och sjönk i takt med att övningarna varierade. Det gick "problemfritt" ända till sista delen - core! Asgarv!! Herregud vilken fjuttig kropp jag hade för de övningarna. Jag utgår ifrån att det INTE var den fjuttigheten Ingmarie avsåg :-)

Jag konstaterade att jag definitivt behöver coreträning. Inget snack! Envis som jag är är jag redan inbokad på två corepass de närmsta två veckorna på SATS. Eventuellt tar jag ytterligare ett kort sådant i Helsingborg denna vecka. Sakta men säkert gäller det att bygga upp bålstabiliteten i denna kropp :-)

Men... Riktigt kul var det! Jag har ju mest "harvat runt" själv och det var en fröjd att träna med andra faktiskt. Det har jag inte skämt bort mig med hittills. Jag är därför anmäld på detta pass också de två närmsta veckorna. Dessutom ska jag testa lite spinning - även det ett par gånger de närmsta två veckorna.

Så, tar jag återigen en "för stor tugga"? Nja, jag tror inte det. Jag kommer testa lite olika varianter för att hitta det jag just nu tycker är roligt och attityden är att göra sitt bästa, men inte "över-ta-i", om jag säger så. Det är nog viktigt att coola ner attityden lite till dess att jag börjat bygga upp kroppen en del. Många långa år ha gått sedan musklerna tränades i denna kropp :-)

Imorgon, om vädret tillåter, vidtar en dag på isen med fru och barn. Eventuellt i alla fall. Blir det av så tar vi med lite varm choklad, ostmackor och solbrillor. Givetvis åker Nemo med... Längtar... (om kroppen tillåter att jag tar mig ur sängen...)

3 kommentarer:

  1. Core är riktigt bra och nyttigt, inte bara för löpning utan även för vardagsstyrka och hållning och det bästa är att man kan köra ganska tufft hemma utan en massa prylar! Perfekt för oss småbarnsföräldrar, prova t ex plankan med en av döttrarna sittandes på din rygg :-)

    Trevlig helg men se upp för svaga isar imorgon!!!

    SvaraRadera
  2. haha! Jag körde i dag med och om du ids kan du läsa om det. :-) Du är inte ensam om att inte klara av det eller tycker det är jobbigt! Tyvärr får jag väl säga...
    Men nu vet du vad du har att jobba med!
    Bra att du tar tag i dina "svagheter". :-)

    SvaraRadera
  3. @Staffan
    Hahaha - plankan med dottern på ryggen! Jag som knappt orkar med den själv :-) Nåja, jag kommer dit... Isen var säkert en halvmeter och det var TOPPEN!

    @Ingmarie
    Hihi - nåja, vi lirar i olika divisioner, men varje division har sina utmaningar. Du är ju ett underverk av muskler och kondition :-) Otorligt imponerande oavsett vad du tycker själv! Och - ja, jag kommer satsa på att höja minsta-nivån mer än att höja högsta-nivån...

    SvaraRadera