lördag 7 maj 2011

Våryra(a)!

Efter några dagars bloggvila känner jag att det är dags att hålla övriga omvärlden informerad om mitt liv och leverne i träningsvärlden :-) Om ni tror att jag "ballat ur" eller "vikt ner mig" tror ni helt fel! Jag har helt enkelt fokuserat på hinna med det som ligger i fokus just nu och där ligger bloggandet lite för långt ner för tillfället. Men idag hinner jag...

I tisdags var ett spinningpass planerat på SATS Helsingborg, men det vek jag ner mig från... ...bara för att köra 55 min Box :-) Box är bland det värsta av de pass jag hittills testat. Crosstrainingen på SATS, och troligen Training for runners, överträffar dock Box, tycker jag. Men mer om dem senare. Boxpasset genomfördes med en helt okänd partner. En ung dam med oerhört liten kroppsvikt. Men ojojoj vad spö jag fick :-) Otroligt imponerande energi och kraft i den lilla kroppen! Stor eloge till henne! Hon klarade dessutom av att peppa mig under tiden. Sånt imponerar och glädjer mig... Inte farlig träningsvärk efter det passet. Stel och öm, men inte så där "kan inte röra mig"-värk.
Tummen upp, det börjar likna nåt äntligen!

In på kontoret på torsdagen och, hoppla!, så var man plötsligt anmäld på en Spinning/Core-combo. Räserfart på spinningen och svetslågekänsla i magen efter core. Även detta kändes som om det börjar kännas OK, och inte någon träningsvärk alls.

Så - idag kom så yran. Våryra på SATS i Bålsta och samtliga pass kördes utomhus. Jag anmälde mig till ett Training for runners och ett Crosstrainingpass :-) Mina två värsta pass... Och slut är jag, efter 75 minuter tuffa pass, men inte sådär "ont slut", utan "skönt slut". Faktiskt så skönt att jag och frun ska ut och dans ikväll :-) Fem timmars blandad dans på lokal nästan på hemmaplan. DET var inte igår vill jag lova! Jag har ju tidigare utlovat en come back i dansvärlden och kanske detta kan vara den smygande starten? Framåt hösten blir det nog till att skaffa nya riktiga dansdojjor och lite fart i kroppen, för då ska vi ut och tävla igen. Suget efter att få dansa på ett tävlingsgolv har växt de senaste åren. Detta trots att vi inte varit där på säkert 5-6 år. Skam den som ger sig! Lite dansträning, mer SATS och kryddat med en och annan långrunda ska nog fixa biffen!

Just ja - löpning! De startar en löpgrupp på SATS i Bålsta. Givetvis är jag anmäld till den :-) Start på måndag... Näe, nu börjar det närma sig att packa ihop barnen för leverans till farmor och farfar. I bästa fall hinner jag lägga fötterna på soffbordet en stund innan dansen ikväll. Hoppas ni får en lika fantastisk lördag som jag tänker ha :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar