söndag 8 maj 2011

Bevis (igen)!

Varierad träning ÄR nog inte så dumt...

Idag, efter gårdagens dubbelpass och fyra timmars intensivt dansande, inleddes den soliga dagen med frukost med frun allena. Barnen sov över hos farmor och farfar (tack farmor och farfar!). Efter en lång frukost tog vi en långpromenad med Nemo och efter det drogs tofflorna på och vi "såsade" vidare i trädgården...

Nåja, vid 15-tiden ledsnade min kropp. Trots segheten efter gårdagens intensiva aktiviteter ville kroppen ut! Nåja, tänkte jag, en lugn återhämtningsrunda kan ju inte skada :-) Inledde min planerade "segsjua" med 6:20 på första kilometern. Helt enligt plan och skönt som sjutton. Musklerna protesterade och det stack lite här och där när axelpartiet rördes... Envis som synden lufsade jag på och se där - 6:08 på andra kilometern :-) Efter det fanns ju ingen anledning att mecka omkring. Jag lät kroppen jobba på i det tempo som kändes bra och lät stegen rulla på i sin egen takt. 6:01, 6:03, 5:43, 5:40 och 5:38! Ögonen öppnades mer och mer för varje kilometer som gick. Kroppen kändes fantastisk! I uppförsbackarna höjde jag snarare tempot än tvärtom - herregud vad nöjd jag kände mig med kroppskänslan! Jag avslutade sista 130 metrarna i 4:22-tempo (enligt Garmin). Vad säger man? Snacka om att styrketräningen gett resultat. Likaså de intervalliknande pass jag besökt och kommer fortsätta besöka :-) Me like!

Nu återstår en skön dusch, lite grillning med stor familj och därefter pluggande inför kursen som startar på tisdag. Gott slut på helgen allihop och riktigt bra jobbat alla som dundrade runt Kungsholmen igår :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar