lördag 22 januari 2011

Skönpass i ljuset

Puh! Efter en låååång frukost, långfika och lite dammsugning bar det iväg!

Målet var ett lite, lite längre pass än häromdagen. Tempot  spelade ingen roll, men längden. Allt för att sakta bygga upp mot långpass igen. Så - dryga 6 km! Kändes helt OK! Tempot låg lite högre än väntat, men känslan var inte tungt utan bara skönt!

Lite kul var det också! Jag träffade min "gamla löparkompis" Ingrid, med man, efter dryga tre kilometer och stannade för en snabb diskussion. Inte stängde jag av klockan heller. Trots stoppet låg kilometertiden på 6.15 min!! Övriga kilometrar låg kring 5.50 min/km och jag avslutade sista 350 m under femminuterstempo :-) Märkligt, faktiskt, att det gick så raskt. Jag är förvånad, men glad, och det är väl bara att hoppas att det håller i sig :-)

Nu bär det iväg mot lördagshandling inför tacomiddag toppad med fruktsallad och glass - istället för smågodis! Imorgon blir det nog ett kort, skönt pass innan flyget mot "Skaune" avgår vid 17-tiden.

Ha en riktigt skön helg nu allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar