måndag 30 november 2009

Första invägningen!

Så var det gjort! Första invägningen...
Jag hade fasat för att det skulle dra iväg - mer än det gjort, alltså!

Dagens vikt: 98,0 kg

Tja - vad ska man säga? Det är inte nåt highscore (tyvärr!), men det är tillräckligt för att sucka rejält. Nåja, det ska ju finnas nåt att ta av under resans gång.
Summa sumarum ger detta att jag ska placera 85,0 kg på startlinjen 5 juni 2010! Då kan mitt tidsmål garanterat hålla.

Dagens utmaning var att ta de första stapplande stegen mot att ta en rejäl morgon-genomkörare. Idag blev det bara 45 minuter rask promenad med min coach - Nemo! Om jag var ovillig att gå ut så ska vi inte tala om vad han var, men efter 5 minuter var han igång. Efteråt kändes det helt OK... nästan bra, faktiskt.
På det lägger vi en frukost bestående av ett rejält glas vatten och två ostmackor - Jag vet, det är inte den bästa frukost. Den passade idag ändå :-)

OK, nu är det alltså 187 dagar kvar. 13000 g på 187 dagar ger omkring 70 g per dag, eller omkring ett halvkilo i veckan. Det SKA gå!
Jag har ju gjort en resa tidigare som inte inbegrep ett maraton, utan endast viktnedgång. Den gången körde jag den sk Cambridgekuren - slaviskt! 23 kg på 11 veckor. Tyvärr avslutades det hela med ett utbrott av hypotyreos... Morr! Hormoner resten av livet, men nu mår jag bra som f-n igen!

Denna gång satsar jag mer på att ändra livsstil och hoppas att jag på det viset kan avhålla mig från alla underbara sjukdomar som är förknippade med en "kagge". Mentalt är det en bra träning av viljestyrkan. Jag lever efter devisen "Man kan det man vill!" så där kommer jag jobba hårdast. Det funkar helt OK med en kropp som skriker av träningsvärk om man bara vill tillräckligt och ser målet framför sig!

Det jag ser är en slankare jag som korsar mållinjen i Stockholm maraton, 5 juni 2010, efter 4 timmar 52 minuter och 28 sekunder! Troligen helt slutkörd, men ack så nöjd...

Nu ska jag bara hålla kvar den bilden och kanske förgylla den en smula, kanske göra den verklighetsanpassad, kanske...

Ikväll - Medelpass på Friskis & Svettis! Tills imorgon - krya på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar