söndag 29 november 2009

Dimma, kyla och viss synd

Tjabba-tjena-hallå!
Så har första bakslaget kommit! Varför inte börja med ett brak :-)
Faktiskt riktigt skönt att ha det gjort så man kan fokusera på att hålla sig mellan de målade linjerna framöver. Jag kan inte annat än att garva!
Nu är det inte så illa som det skulle kunna vara - en HEL Billys till lunch!

Lördagkvällen hade dock en fantastisk arom av frosseri! En fläskfilépizza med bearnaisesås till middag följt av senaste Harry Potter med familj och obligatoriskt lördagsgodis. Faktiskt en underbar kväll där läggningen av tjejerna tog max 30 sekunder. Jag tror jag var vaken lika länge själv...
Snacka om att utnyttja "fridagen" till max! F-n vad skönt att ha lördagen helt oskuldbelagd... Det är bara att tacka herrarna Stattin & Sundqvist för detta ypperliga upplägg!

Söndagen var egentligen planerad för vila av den, efter gårdagens friskispass, värkande kroppen, men en timmes promenad (efter Billys-synden) och därefter en 5-kilometersrunda i dimma och 3 grader på aktningsvärda 32 minuter (i min värld är detta en bra start!) anser jag nog garanterat avviker från en typisk vilodag! Fast å andra sidan kommer min världsbild garanterat behöva ändras drastiskt för att lyckas med "resan", så det kanske är dags att vänja sig vis att detta ÄR viloläget!

Hade tänkt lägga upp mitt eget schema idag, baserat på Szalkais program, men de nya programmen är ännu inte utlagda på webben. Hade dock chansen att studera programmet principiellt. Jihaaaaa måste jag säga. Jag lär inte ha några fritidsproblem det närmsta halvåret!

Jag har en del dubier kring om jag faktiskt inte ska lägga in en del "fridagar" närmsta månaderna ändå. Jag tror att det är dumdristigt att inte tillåta sig ett par dagars julfirande (nu tänker jag mest på saffransbullar, knäck, Aladdin och allt annat gott man kan stoppa i sig) och åtminstone ett par dars nyårsfirande (utan gratinerad hummer - ingen nyår).
Jag får nog återkomma om det där - risken är att man drar på fler dar än man borde :-)
Dags för en paus på soffan, hyfsat nyttig middag och sen 10 timmars sömn!

PS! Ska kroppen verkligen värka på detta vis av lite rörelse...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar