söndag 10 juli 2011

Semester och fullkomlig bloggvila...

Fniss! Jag såg Ingmaries stilla undran om jag smält bort. Och - Nej, jag är kvar!

Det har gått en dryg månad sedan mitt senaste inlägg. Motivationen att blogga har totalt saknats, vädret har inte direkt varit "inne-väder" och mitt liv har varit lite upp och ner. Nu är jag inne på min näst sista semestervecka och har egentligen inte hunnit med mycket annat än träning, lite Lisebergsbesök med familjen och att jobba med att försöka få ner en pool i backen hemma :-)

Poolen var på väg ner förra veckan, men då gick grävaren sönder som jag skulle hyra och jag försökte mig på att handgräva... Japp, det var riktigt optimistiskt! Visst, det hade funkat, men vi har nu nått ett finfint lager med "pansarlera" som kräver grävning med spett... Den reparerade grävmaskinen hämtar jag ikväll!!!! Kanske poolen kommer på plats kommande vecka (min sista semestervecka). Barnen hoppas i alla fall :-)

Träning ja. Jag har INTE suttit på min breda bakdel och inväntat ålderns höst. Jag har fått bra smak på spinning och har kört MINST två pass i veckan, men oftast ett pass varannan dag. Flåset på cykeln börjar bli OK, men löpningen har fått stå åt sidan för detta istället. Det har ju dessutom varit mördande varmt för löpning :-) Nåja, Midnattsloppet närmar sig och jag tar det som det kommer. Jag kommer ta mig runt och jag kommer njuta!

Jag skulle gissa att jag kommer vara lite frånvarande ett tag till eftersom mycket tid och energi åtgår till livet i övrigt, men jag kommer tillbaka...

Ha det nu riktigt skönt i vår fantastiska sommar!

3 kommentarer:

  1. Det var då för väl! Att du inte smält bort. ;-)
    Lycka till med poolbyggandet och ha det fint du också!

    SvaraRadera
  2. Upptäck Sveriges roligaste humorblogg. http://www.toaklotter.se

    SvaraRadera
  3. @Ingmarie
    Tja - igår kom poolen upp! Idag är det 15 grader i vattnet... Smälta bort? Nja :-)))
    PS! Den är lite grund för vattenlöpning tror jag, men du är alltid välkommen :-)

    SvaraRadera