lördag 23 april 2011

Påskaftonstart som heter duga

Puh! Detta blir kortaste inlägget på länge...

Crostraining med 19 st andra galningar på SATS i Bålsta kickade igång Magnus påskafton! Stenhårt pass med få viloperioder! Rekommenderas å det varmaste!

Jag är sååå glad att jag "trillat över kanten" och hittat glädjen i träningen igen. Ett tag var solen skymd på träningshimlen, men nu strålar den även på mig - starkt dessutom. Dagens pass visade på nya svagheter i min kropp. Numera ser jag det inte som svagheter utan som presumptiva förbättringsområden :-)

Nu ska jag vässa till med ännu bättre kontinuitet och sakta, sakta dosera upp längden på mina löppass. En vacker dag (innan Stockholm halvmaraton 2011) kommer jag upp i bättre löpdoser och får njuta än mer. Att dessutom kunna bygga styrkan på många andra sätt göt det än roligare. Det enda jag möjligen kan oroa mig för är att jag "drar iväg", men då går jag på Ingmaries kommentar: "Är du pigg så låt det spritta lite extra. Det kommer dagar då du är trött och då kan du med "gott samvete" ta det lite lugnare.".


Hihihi, som sagt, såå glad... GLAD påsk på er allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar