lördag 9 april 2011

Återhämtning

Denna helg går i återhämtningens tecken. En smärtande handled sedan i tisdags (kan nåt ha gått sönder av boxningen) stör lite, men annars känns det BARA skönt med lite värkande muskler. Idag var det ett Crosstrainingpass inplanerat, men fruns jobb och handleden gjorde att jag avstod det passet. Istället blir det en löprunda :-)

Löprundan får nog vänta till imorgon, dock. Idag myser jag med mina små prinsessor, hälsar på lite vänner och inväntar fruns återkomst för en familjekväll i soffan. I övrigt är det "bara" det vanliga promenerandet med Nemo som är dagens rörelse. Imorgon däremot tänkte jag faktiskt försöka ta mig en mils löpning/promenad på egen hand. Jag har inte bråttom och tänker inte pressa, men en mil ska bli skönt att få avnjuta i eget sällskap. Ibland bara behöver man umgås med sig själv, resonera om ditt och datt och njuta av omgivningen på sitt eget sätt och i sitt eget tempo. Det är en lika underbar upplevelse som att "bara vara" med barnen en hel dag, men med ett egoistiskt fokus :-)

Imorgon stundar också en tjänsteresa igen. Denna vecka blir en sån där "vara-ifrån-familjen-vecka". Söndag till fredag är jag borta. Inte kul, men ibland nödvändigt. Likaså blir det ytterligare en resa påskveckan... SEN ska jag nog avstå tjänsteresa någon vecka hoppas jag!

Jag hoppas all får en fantastisk helg! Jag planerar själv en sådan och delar gärna med mig :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar