söndag 3 juni 2012

Ny start - eller sent skola syndaren vakna!

Så...
Long time no see, eller hur jag nu ska uttrycka mig? Jag har hållit mig undan från bloggen ganska länge nu. 7-8 månader faktiskt. Det är inte klokt vad tiden går fort när man har roligt... :-)

Nåväl! Idag, dagen efter det värsta maratonet i mannaminne, mår jag som en prins. Jag läste ikapp på min egen blogg igår och insåg att livet sög rätt rejält när jag la bloggen på hyllan. Mycket vatten har runnit under broarna sedan dess och idag mår jag bra - oförskämt bra! Mina värden för sköldkörteln ligger helt OK, jag har kapat ett antal kilon på vikten sedan det var som tyngst och jag har jobbat på bra som 17 utanför löpvärlden, men på SATS. Allt med fokus på att må bra igen och få en kropp som orkar med mig :-)

Jag måste bara få säga också att det var fantastiskt att sitta och följa er som sprang igår! Vilka vikingar! Att sitta framför TVn och se alla bita ihop och kämpa på var en upplevelse. Däremot så var jag inte avundsjuk! Det var jätteskönt att sitta i soffan och INTE behöva piskas av vind och regn på toppen av Västerbron. Men, återigen, vilka bedrifter!! Jag är grymt imponerad av er alla!

Så, hur ställer jag mig nu till livet framöver då? Jo tack, det finns hopp! Igår konstaterade jag att suget till slut blev för stort - 2013 kommer jag vara med! Jag hoppas på lite bättre väder då :-)

Denna gång tänkte jag få slippa att kämpa alldeles själv. Visst, man får ju göra jobbet själv, men det är sååå mycket trevligare att göra det tillsammans med andra. Därför har jag "lurat" med mig några till och har planer på att starta en liten träningsgrupp som kan träffas åtminstone en gång i veckan för gemensamma pass. Hur det sa gå till och vad vi sk göra får vi nog fundera över tillsammans. Geografiskt tänkte jag att vi skulle hålla till utåt Bro-Bålsta i alla fall. ALLA som vill är välkomna att nöta asfalt med oss :-)

Fantastiskt vad skönt det känns att återigen ha ett äventyr att arbeta mot. Att ta till sådana grova grepp som ett maraton kanske är lite galet, men det är ju så jag funkar. Nu lär det gå ett tag med lite planering och förberedelser - sen kör vi! Nu kommer ju också årets favoritperiod för löpning. Den underbara sommaren som låter en traska på längs med vägarna och njuta av att huvudet skållas...

Väl mött därute allihop - låt oss njuta!

2 kommentarer:

  1. Näe, du kan börja med något kortare...tror det går något 100 meters lopp i London om ett par månader.

    Välkommen tillbaka :)

    SvaraRadera
  2. :-D Det är ju precis vad som skulle passa mig NU! Tack för välkomnandet! Du kanske märkt att jag går igång på utmaningar... Rätt surt att missa mitt mål med 26 sekunder 2010 - nu ska det bräckas med råge!

    SvaraRadera